logo F1online.sk

Magnussen nič nevidel a chcel odstúpiť. Tím mu to zamietol

Zašpinené spätné zrkadlo Romaina Grosjeana
© Twitter/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala19. 11. 2020

Haas po mokrých pretekoch v Turecku zverejnil na sociálnych sieťach fotku ufúľaného spätného zrkadielka Romaina Grosjeana. Rovnako špinavé ich mal aj Kevin Magnussen, ktorému sa to vôbec nepáčilo. Podľa neho to bolo nebezpečné, a preto svoj tím žiadal o to, aby ho stiahol z trate. Günther Steiner vysvetlil, prečo jeho požiadavke nebolo vyhovené.

Vieme, že pri minimálne jednom incidente z nedele zohrali kľúčovú úlohu práve “chýbajúce” spätné zrkadlá. Inžinier síce Nicholasa Latifiho priebežne informoval o tom, ktoré autá sú za ním, a kedy ich má pustiť pred seba, ale bez vizuálneho kontaktu to bolo ťažké.

A tak v deviatej zákrute došlo ku kolízii medzi ním a Romainom Grosjeanom. Inžinier Francúzovo meno vyslovil práve v momente, keď sa obe autá dotkli a roztočili.

Kevin Magnussen v pretekoch doplatil na nesprávne dotiahnuté koleso po zastávke v boxoch. Na konci pitlane musel zastaviť a mechanici ho odtlačili späť pred garáž. Keď vyšiel na trať, výrazne už strácal a o veľa nebojoval. Opakovane navyše svojmu tímu zdôrazňoval, že v zrkadlách vôbec nič nevidí, a že je to “nebezpečné”. V jednom momente ho to už poriadne napálilo: “Počúvate ma vôbec? Nič nevidím!”

Haas ho na trati nechával z dvoch dôvodov. Tým prvým je fakt, že v nedeľu sa mohlo stať naozaj hocičo. Ak by vypadli jazdci vpredu, Magnussen by na tom zarobil. Na druhej strane sa však pokojne mohlo stať aj to, že by nejakú nehodu sám spôsobil. A v novinách by sa zrovna najlepšie nevynímal nadpis, že Magnussen vyradil Lewisa Hamiltona z čela pretekov.

Tým druhým dôvodom je skutočnosť, že priamo za Magnussenom dlhý čas nebol nik, kto by ho mal predbehnúť.

“Problémom bolo to, že kvôli zrkadlám nič nevidel smerom dozadu,” hovorí šéf tímu Günther Steiner. “Boli špinavé, nuž a pri tej vodnej triešti už vzadu vôbec nič nevidíte. Ťažko sa jazdí v strede balíka a s modrými vlajkami, keď nič nevidíte.”

“On nechcel nikomu zničiť preteky a ani spraviť nič, na čo by sa potom hľadelo ako na niečo nesprávne. Začal nám o tom hovoriť dvanásť kôl pred koncom. V pretekoch, akými boli tieto, však nikdy neviete, či sa vpredu v nejakej skupine piatich alebo šiestich áut niečo neprihodí. Zrazu by ste sa dostali do prvého kola.”

“Toto sú ťažké rozhodnutia, pretože ak by sme auto stiahli, tak by sme vyzerali veľmi hlúpo,” myslí si Steiner. “On bol rýchly. Keď okolo nás prešla skupina lídrov, Strolla [za ním] mal pod kontrolou. Časy sme sledovali a za ním sa aspoň najbližších desať sekúnd nik neblížil, a on si tento desaťsekundový odstup držal.”

“Rozhodli sme sa ho teda nechať na trati. Šanca, že sa objaví nejaká príležitosť, bola veľmi malá, ale nemôžete sa vzdávať. Rozumeli sme tomu, že má problémy. Vedeli sme však, že hodnú chvíľu za ním nikto nebude, tak sme ho nechali. Preňho to určite bolo frustrujúce, ale potom sme sa s ním o tom bavili a celú situáciu mu vysvetlili,” doplnil Steiner, ktorého tím nakoniec Magnussena aj tak povolal do boxov o kolo skôr; v poslednom kole sa mal naňho dotiahnuť Lando Norris na zoslikovaných intermediálkach.