logo F1online.skF1online.sk

Haas testoval dva rôzne prístupy. Všetko je to o kompromisoch, hovorí Magnussen

Nico Hülkenberg
© X/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala26. 7. 2024

Okruh Spa-Francorchamps robí tímom vždy problémy pri nastavovaní monopostov. Haas sa preto v piatok rozhodol nasadiť svojim jazdcom autá s rozdielnym množstvom prítlaku, aby zistil, čo bude vo zvyšku víkendu najvýhodnejšie. Ako však jeho jazdci konštatujú, bude to len o hľadaní zlatého stredu.

Veľká cena Belgicka je špecifická a dajú sa v nej zvoliť dva extrémy aj všetko medzi nimi. Prvým extrémom je optimalizovať nastavenie monopostu na maximálnu rýchlosť v prvom a treťom sektore, alebo staviť na technickejší druhý sektor, kde je zas dôležitejší prítlak.

Z hľadiska čistých časov sa Haasu v piatok skôr osvedčilo nastavenie, ktoré testoval Kevin Magnussen. Dánsky jazdec bol v druhom sektore od svojho kolegu rýchlejší o tri desatiny, ba dokonca lepšie časy dosahoval aj v poslednej časti okruhu. Hülkenberg získaval len za La Source a na rovinke Kemmel.

Kevin Magnussen povedal na margo piatku poznamenal, že bol “celkom dobrý”. “Tu je vždy náročné si vybrať správnu úroveň prítlaku, táto trať má skrátka taký charakter. Musíte tiež brať do úvahy aj riziko, že budete jazdiť na vode. Nie je to jednoduchá situácia, ale všetci majú rovnaké podmienky. V druhom tréningu to s nami vyzeralo slušne, takže uvidíme.”

V Haase však zo zisku ôsmeho miesta nevyvodzujú predčasné závery. Napokon to bolo aj poriadne tesné; ôsmeho Magnussena delilo od dvanásteho Alonsa len 53 tisícin sekundy. Boj o postup do Q3 tak môže byť veľmi vyrovnaný, ak bude kvalifikácia na suchu.

Magnussen ju v každom prípade nepovažuje za kľúčovú. “Tu až tak nezáleží na tom jednom kole. Kvalifikovať sa vpredu niečo znamená, ale najdôležitejšie sú preteky. Dá sa tu pomerne ľahko predbiehať, takže musíte mať dobré pretekové tempo. Dôležitá je aj degradácia pneumatík. Zdá sa, že okruh nie je šetrný k pneumatikám, aj keď o trochu viac nový asfalt, ktorý však nie je po celej dĺžke kola a len v niektorých zákrutách. Ten starý asfalt je veľmi drsný k pneumatikám.”

Predbiehanie môže byť veľkou zbraňou Haasu, resp. úspešná obrana pred útokmi. “Celý rok sme mali dobré auto na rovinkách. Toto auto je vzhľadom na náš prítlak efektívne. Môžeme však pridať viac prítlaku, čo nás síce spomalí na rovinkách… Skrátka sú to všetko kompromisy. Uvidíme, či ich trafíme správne.”

Nico Hülkenberg obsadil až šestnáste miesto. Od radosti neskákal, ale aspoň pomohol Haasu nazbierať cenné dáta. “Bolo to OK, ale žiadna senzácia. Bol to náročný deň a v aute som nemal najlepší pocit, čo sa aj odrazilo na výsledkoch. Popoludní sme rozdelili stratégiu pre autá, skúšali sme rôzne nastavenia a naučili sa viac o aute. Teraz budeme všetko analyzovať a azda dáme dokopy najlepší balík na sobotu.”

“Dnes som mal pocit, že sme boli ďalej od prvej desiatky, než by sme chceli. Musíme sa to pokúsiť upratať a v noci nájsť výkon k dobru, aby sme sa na tú pozíciu vrátili,” uzavrel piatok v Spa.

Súvisiace články

Diskusia