Verstappen už nebude ponocovať pri simulátore, potvrdil Marko
Predstavenie Maxa Verstappena a Red Bullu v Maďarsku možno odhalilo prvé trhliny v majstrovskej lodi. Jazdec i tím podali po mnohých stránkach nepresvedčivý výkon a ocitli sa pod paľbou otázok. Situácii nepomohla ani Verstappenova „nočná“ za volantom simulátora.
Poradca Red Bullu vo svojom stĺpčeku pre portál Speedweek dopodrobna rozobral výkon tímu na Hungaroringu. Dotkol sa výkonnosti monopostu, stratégie i správania svojho jazdca. Marko zopakoval niekoľko myšlienok, ktoré ponúkol už po skončení pretekov. Tím zrejme precenil vlastnú rýchlosť a schopnosť predbehnúť súperov na trati, takže podľa Helmuta „nakoniec stratil pätnásť sekúnd za Hamiltonom“.
„Hneď dvakrát sme dostali undercut a v druhom prípade sa pred nás dostal dokonca aj Leclerc. Niečo také sa nemalo stať a išlo o chybu našich stratégov, ktorí obvykle pracujú veľmi dobre. To sa však stáva,“ priznal Marko.
Ďalšou chybou bolo podľa poradcu Red Bullu vrátenie pozície Landovi Norrisovi po štarte. „Podľa mňa to bol veľmi dobrý manéver od Maxa, ktorý prekĺzol z vonkajšej strany a potom bol McLarenom vytlačený z trate. Pri spätnom pohľade nie je stopercentne isté, že by dostal päťsekundový trest, takže možno by bolo lepšie, keby si ponechal druhé miesto,“ uviedol Marko, ktorý pravdepodobne zabudol, že po novom sa za tieto prehrešky udeľuje desať sekúnd, nie päť.
„Jedna vec viedla k ďalšej a emócie vo vysielačke gradovali. Slušne povedané, komentáre Maxa i jeho inžiniera boli nevhodné. Skončili sme na piatom mieste a nesmieme zabúdať, že z pohľadu čistej rýchlosti sme zaostali za McLarenom,“ priznal Marko.
Bude sa však s tými emóciami niečo robiť? Kým kritika na adresu Sergia Péreza preniká z Red Bullu pravidelne, karhanie Maxa Verstappena je veľmi vzácne. Obvykle sa objavuje len medzi riadkami a v tomto prípade sa v tíme rozhodli, že počas súťažných víkendov Max nebude ponocovať za simulátorom.
„Max bol tento víkend dosť citlivý a kritika na seba nenechala dlho čakať – niet divu, keď ponocoval za simulátorom. Musím povedať, že v Imole išiel spať až o tretej ráno, ale preteky vyhral. Max má iný spánkový režim a v Maďarsku spal ako vždy sedem hodín. Jediným dôvodom ponocovania bola absencia jedného z jazdcov jeho tímu. Napriek tomu sme sa dohodli, že v budúcnosti už nebude jazdiť na simulátore tak dlho do noci,“ uviedol Marko.