Cunodovi priniesla body jedna zastávka v boxoch: O tejto možnosti sme ani nediskutovali
Jedného pilota stajne RB sklamal tím svojimi strategickými rozhodnutiami, druhý premenil nepreferovanú stratégiu s jednou zastávkou na nesmierne cenné dva body. Kým Daniel Ricciardo po pretekoch penil, jeho tímový kolega opäť pútal pozornosť v pozitívnom slova zmysle. Dokonalo sa tak rehabilitoval za nehodu v kvalifikácii.
Nehoda a zničenie monopostu v sobotu nebola úplne chyba Júkiho Cunodu. Samozrejme, mimo trate sa ocitol vlastnou vinou, ale nepríjemný schod za obrubníkom určite nemal uniknúť pozornosti FIA pri prehliadke okruhu. Škaredo vyzerajúca nehoda si našťastie vyžiadala len škody na technike.
Japonský pretekár následne spadol na štarte na desiate miesto za tímového kolegu. Ricciarda, ktorý štartoval na stredne tvrdých pneumatikách, však tím povolal do boxov už po siedmich kolách, aby pokrýval undercut súperov za sebou. Daniel tým uviazol v premávke, z ktorej sa nevymotal až do konca pretekov.
Naopak, ako zistíte aj pri pohľade na naše pretekové centrum, Cunoda zostal na mediumkách až 29 kôl – v skutočnosti išiel Ricciardo druhýkrát do boxov ešte pred Júkiho prvou zastávkou – a mechanikov navštívil len raz. „Ak mám byť úprimný, tak sme neplánovali stratégiu s jednou zastávkou v boxoch. Vôbec sme nediskutovali o tejto možnosti,“ priznal Cunoda po pretekoch.
„Pri práci s pneumatikami a predvídaní degradácie sme však odviedli veľmi dobrú prácu, dobre sme komunikovali a preteky pre nás skončili skvelým výsledkom,“ dodal Júki.
Stratégia s jednou zastávkou mala byť podľa papierových predpokladov pomalšou cestou do cieľa. Ako uviedol aj Cunoda, tímy o nej prakticky ani neuvažovali a išlo skôr o „z núdze cnosť“ zo strany RB. Japonec však nakoniec všetky kalkulačky vyviedol z omylu a skončil na peknom deviatom mieste za Georgeom Russellom.
„Som veľmi spokojný so svojimi pretekmi. Veľká poklona patrí tímu a mechanikom, ktorí v noci dali dokopy auto. Bez nich by som tu teraz nestál. Patrí im veľká vďaka,“ povedal japonský pretekár
„Je veľmi dôležité, že auto sa dostalo do dobrej formy. Pred nami je Spa, čo je celkom odlišný okruh. Stať sa môže čokoľvek, ale ako obvykle potrebujeme z monopostu dostať čo najviac rýchlosti,“ dodal spokojne Cunoda.