Horner: Každý kontaktoval Cowella
Andy Cowell je nepochybne jedným z najlepších inžinierov svojej doby. Dlhoročný zamestnanec Mercedesu stál za úspechom hybridných pohonných jednotiek nemeckej automobilky, ktoré po roku 2014 valcovali konkurenciu. Niet preto divu, že po odchode z tímu v roku 2020 sa o jeho služby strhla bitka.
Záujem mal, pochopiteľne, aj Red Bull, ktorý presne v čase Cowellovho odchodu z Mercedesu rozvíjal nový projekt Red Bull Powertrains. Na jeho čelo sa nakoniec postavil iný bývalý zamestnanec tohto tímu Ben Hodgkinson. Cowell medzitým oddychoval a rozmýšľal. Oficiálne oznámil návrat až v tomto roku, keď sa stal generálnym riaditeľom Aston Martinu, takže sa ujal čisto manažérskej funkcie a nebude sa podieľať na vývoji motorov.
“Andy je skvelý chlap, fantastický inžinier a odviedol vynikajúcu prácu v Mercedes High Performance Powertrains. Bol chrbtovou kosťou celého toho projektu,” povedal novinárom šéf Red Bullu Christian Horner.
“Rozhodol sa, že opustí Mercedes a strávi nejaký čas mimo Formulu 1. Myslím si, že za tú dobu s ním hovoril každý jeden dodávateľ pohonných jednotiek,” vyhlásil Horner.
“Avšak keď sa rozhodol oddychovať, my sme za ten čas uskutočnili naše alternatívne plány a sme s nimi spokojní. On sa medzitým ujal roly, ktorá nesúvisí s vývojom motorov,” dodal.
Spokojnosť, prirodzene, vyjadril aj Cowellov nový podriadený Mike Krack. Ten mal doteraz nad sebou Martina Whitmarsha, ktorý na jeseň opustí tím a podľa dostupných informácií sa odoberie na dôchodok.
“Keď sa ohliadnem do minulosti, tak Andy uspel v každom pôsobisku,” povedal spokojne Krack. “Určite teda dokáže riadiť ľudí, infraštruktúru a starať sa o rozpočet. Počul som o ňom samé chvály od každého, kto s ním pracoval. Mám preto dobrý pocit z našej budúcej spolupráce.”