logo F1online.skF1online.sk

Vasseur o problémoch Ferrari: Čelili sme tomu už vlani

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 7. 2024

Ferrari spadlo po slávnom víťazstve na Veľkej cene Monaka do negatívnej špirály. Nasadené vylepšenia nefungovali a tím hľadá cestu zo slepej uličky. Pátranie pokračovalo aj v Silverstone. Bohužiaľ, podľa slov šéfa Frédérica Vasseura neúspešne.

Ferrari zažilo v prostrednej časti sezóny nevídaný prepad výkonnosti. Po Monaku to vyzeralo viac ako dobre, ale po Silverstone je situácia veľmi nelichotivá. Najhoršie na tom však je, že ani samotný tím nevie, čo sa to vlastne deje.

„Rovnakej situácii sme čelili už vlani, dokonca v rovnakej fáze sezóny – Silverstone, Budapešť, Spa. Negatívny trend sme zastavili v Zandvoorte, keď sme dobre preskúmali situáciu a napravili problémy. V nasledujúcich víkendoch sme sa vrátili do boja,“ spomína Frédéric Vasseur na svoju prvú sezónu s Ferrari.

„Na tejto situácii je veľmi náročné, že nemáte k dispozícii poriadne testy, vďaka ktorým by ste to napravili, alebo aspoň porozumeli problému. Pre tím je veľmi náročné, keď musí obetovať piatkové tréningy. Stratíte tým dôležitý čas, aby ste sa sústredili na strednodobý horizont,“ vysvetlil Vasseur.

Presne v tejto situácii sa Ferrari ocitlo aj v Silverstone. Charles Leclerc prakticky obetoval svoju piatkovú prípravu a jazdil s novým balíkom. Carlos Sainz vykonával porovnávacie testy so starým a pokračoval s ním aj v sobotu. „Verte mi, pre celý tím je to ťažké, pretože už na začiatku víkendu viete, že sa dobrovoľne vystavujete do náročnej situácie,“ povedal Vasseur.

„Poznáme to z minulosti, aj keď tento víkend to bolo pre počasie ešte náročnejšie a v sobotu ráno sme jazdili na mokrých pneumatikách. Pred víkendom sme to predpokladali a podľa mňa sme sa rozhodli správne,“ dodal boss Ferrari.

Nevedeli sme, ako sa tím pred sobotou nakoniec rozhodol. Neskôr však vyšlo najavo, že Charles Leclerc sa vrátil k starej špecifikácii monopostu, odjazdil s ňou jeden voľný tréning na vode a potom nastúpil do kvalifikácie. Z jazdeckého pohľadu išlo o nepríjemnú situáciu a výsledok hovoril sám za seba.

Najhoršie na tom však je, že Ferrari stále nemá odpovede. „Korelácia pri vyhodnocovaní úrovne prítlaku je v poriadku. Pre všetkých je to otáznik a poskakovanie sa niekedy proste zjaví ako tu,“ povedal Vasseur.

„Je ťažké dosiahnuť nejakú koreláciu, keď auto neposkakuje vo veternom tuneli. Máme meradlá a nemôžete predvídať, že s jedným dielom budete poskakovať viac ako s druhým,“ dodal Fred.

Súvisiace články

Diskusia