logo F1online.skF1online.sk

Vettel doplatil na novú stratégiu, Ferrari už nechcelo hrať 4-4-2

Sebastian Vettel
© Scuderia Ferrari Press Office
Ladislav Király
Ladislav Király30. 5. 2020

Sebastian Vettel pred dvoma týždňami oznámil odchod z Ferrari a čoraz viac zdrojov postupne potvrdzuje, že Scuderia sa rozhodla jednoznačne staviť na Charlesa Leclerca. Vraj sa tak stalo ešte v priebehu zimy a od toho okamihu to už so Sebom nevyzeralo dobre. Nuž a keď prišla koronakríza a „ďalšie reštrikcie“, ako píše Auto Motor und Sport, už mu Ferrari nebolo schopné predložiť žiadnu rozumnú ponuku.

„Klincom do Vettelovej rakvy bola kolízia pretekárov Ferrari z Brazílie,“ cituje spomínaný zdroj slová bývalého pretekára a komentátora Sky Sports Martina Brundla. A to nie preto, že by Vettelovi pripisovali jednoznačnú vinu, ale rozhodujúcim ľuďom v tíme definitívne došlo, že dve jednotky jednoducho nefungujú.

Všetko sa to napokon ujasnilo tesne pred Vianocami, keď Leclerc podpísal novú päťročnú zmluvu. „A to nedokázal ešte ani Michael Schumacher,“ skonštatoval novinár Michael Schmidt. „Zmluvy s nemeckou superhviezdou boli vždy robené na tri roky. Tak isto ako so Sebastianom Vettelom.“

Auto Motor und Sport priniesol aj interné vyjadrenia z tímu. „Charles Leclerc je naša jednotka,“ uviedol jeden zo zamestnancov, ktorý si neželal byť menovaný a futbalovou terminológiou dodal: „V budúcnosti budeme hrať 4-4-1-1 a nie 4-4-2.“ Teda naďalej na dvoch útočníkov, ale jeden bude v poli vysunutý o niečo vyššie.

Stratégiu 4-4-2 by si podľa Ferrari mohol dovoliť len tím, ktorý disponuje najlepším autom. Tak, ako v posledných rokoch Mercedes. Strieborní by vedeli hrať na dve jednotky, ktoré by aj tak nikto neohrozil, no ani oni to vždy nerobili a Valtteriho Bottasa viackrát poslali „zátkovať“.

„Ak by Hamilton a Rosberg pôsobili bok po boku aj v roku 2017, nemuselo to Mercedesu vyjsť,“ skonštatoval človek z prostredia Ferrari. „Vtedy sme mali dosť dobré auto na to, aby sme z toho profitovali.“ To bola tá sezóna, keď sa veci začali lámať veľkou haváriou po štarte VC Singapuru.

Vráťme sa však do súčasnosti: keď Ferraristi vyhodnotili, že budú hrať len na jednu tímovú jednotku, začali ešte v januári komunikovať s Carlosom Sainzom. Daniel Ricciardo vypadol z hry preto, lebo tiež by chcel byť jednotka. Vettel vraj teoreticky mohol ostať, ale prišla koronakríza a ďalšie s ňou spojené problémy.

Predsezónne testy ukázali, že Ferrari nemá dostatočne dobré auto a keďže s ním bude nastupovať aj v budúcom roku, na nápravu situácie potrebuje viac času. Kompetentní vyhodnotili, že sa začnú orientovať na monopost pre rok 2022, takže Vettel by bol ďalšie dva roky mimo hry o titul, bol by v pozícii dvojky a zarábal by výrazne menej. To z jeho pohľadu nedávalo zmysel.

Carlos Sainz si môže dovoliť čakať. Je mladý, budúcnosť má pred sebou, nepotrebuje nevyhnutne vyhrávať a hlavne si môže plniť sen v červenom monoposte. Vettel bude mať čoskoro už 33 rokov a nevyhnutne chce víťazné auto. „V roku 2021 by sme od neho museli žiadať obetu, ktorú by akceptoval len veľmi ťažko,“ znie z Maranella.

Súvisiace články

Diskusia