logo F1online.skF1online.sk

Hülkenberga po skalpe Ferrari tešia novinky na aute: Okamžite som cítil zlepšenie

Nico Hülkenberg
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala6. 7. 2024

Nico Hülkenberg naďalej ukazuje, že Audi spravilo veľmi dobré rozhodnutie, keď mu ponúklo zmluvu. Nemecký pretekár je vo Formule 1 možno trochu nedocenený, ale opäť sa dokázal prebojovať do tretej časti kvalifikácie a dokonca poraziť obe Ferrari. Zásluhu na tom má aj Haas, ktorý vyprodukoval vydarený balík noviniek.

Ferrari chcelo pôvodne predstaviť nové komponenty vo Veľkej Británii. Nakoniec sa to vďaka snahe celej továrne podarilo urýchliť a videli sme ich už v Španielsku, no pre taliansky tím to znamenalo len zažiť sklamanie o dva týždne skôr než podľa pôvodného harmonogramu. O veľké obrodenie sa nepostaral ani návrat k špecifikácii z Imoly.

Taliansky tím by si mohol brať príklad z Haasu, ktorý v minulosti nemal veľmi dobrý sezónny vývoj, ale tentoraz mu to podľa Nica Hülkenberga skvele vyšlo. “Z minulého týždňa sa mi podarilo preniesť si formu do tohto,” potešil sa zo šiesteho miesta. “Myslím si tiež, že novinky, ktoré sme predstavili v druhom piatkovom tréningu, dotiahli ten zvyšok.”

Hneď v druhom tréningu vraj bolo cítiť rozdiel. “Mali veľký efekt, okamžite som cítil tie zisky. To je veľmi dobré, keďže to nie je vždy pravidlo. Tím odviedol dobrú robotu, som veľmi šťastný.”

Hektický bol len úvod kvalifikácie, na čo doplatil Kevin Magnussen. Haas sa rozhodol vyčkávať a neísť na trať spolu s ostatnými. Magnussen na intermediálkach nestihol dokončiť svoj pokus a na slikoch už nedokázal zajazdiť dostatočne dobrý čas na postup.

Jediný pokus mal aj Nico Hülkenberg, no na rozdiel od kolegu mu to stačilo. Aj to poukazuje na jeho kvality a schopnosť rýchlo sa adaptovať. “V prvej časti kvalifikácie to bolo príliš tesné, aby sme sa mohli uvoľniť. Mali sme len jedno kolo po červenej vlajke, po Checovi a s tým, ako to bolo celé načasované. Neboli sme synchronizovaní s ostatnými, čo bolo trochu na hrane. Odhliadnuc od toho to bola dobrá a čistá kvalifikácia.”

“Cítim sebadôveru, ktorá mi umožňuje zajazdiť také kolá, aj keď mám len jeden pokus. Takto ma to baví, vždy sa toho snažím čo najdlhšie držať. Nefunguje to tak vždy, takže musíte to využiť, kým to máte v sebe,” pousmial sa pilot Haasu, ktorý v kvalifikácii odjazdil len sedemnásť kôl. Ostatní piloti, ktorí postúpili do Q3, ich majú na konte aspoň 22.

Táto šetrná jazda v sobotu priniesla ovocie a v americkom tíme sú zvedaví, či sa im zo šiesteho miesta podarí bodovať. Hülkenberg ráta s tým, že spadne minimálne na ôsmu priečku. To ostatné bude závisieť od jeho výkonu aj rýchlosti úhlavného nepriateľa, ktorý sídli len pár stoviek metrov od hlavnej silverstonskej brány.

“Určite môžeme zabojovať o body. V prvej desiatke sú aj Astony, ktoré budú zrejme našimi hlavnými súpermi,” dodáva Hülkenberg. “Za nami je aj Ferrari, no neviem si predstaviť scenár, podľa ktorého by sme ich dokázali udržať za sebou. V pretekoch majú nad nami veľkú výhodu. Určite sme však v hre o body.”

Súvisiace články

Diskusia