logo F1online.skF1online.sk

Počasie nehrá Ferrari do karát. Leclerc má obavy, že testy bude treba odložiť

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala4. 7. 2024

Najnovší balíček Ferrari zo Španielska nepriniesol také zisky, ako očakávali fanúšikovia talianskej stajne. V pomalých zákrutách možno pomohol zvýšiť výkonnosť monopostu, ale v tých rýchlych sa vrátilo poskakovanie. Scuderia preto potrebuje čím skôr porovnať starú špecifikáciu auta s novou. Počasie jej stopercentne nepraje.

Okruh v Silverstone je na testovanie výkonnosti monopostu v rýchlych zákrutách ako stvorený. Scuderia bude môcť preskúmať svoj nový balíček aj všetky problémy, ktoré sa spomínali počas posledných dvoch víkendov; pre poskakovanie inžinieri nemôžu dostatočne znížiť svetlú výšku auta, čo má zas negatívny vplyv nielen na množstvo prítlaku, ale aj na maximálnu rýchlosť.

Carlos Sainz podľa denníka Gazzetta dello Sport bol začiatkom týždňa na simulátore v Maranelle a tímu odporučil, aby jeho tím novú podlahu obrazne povedané “nechal doma”. Španiel sa totiž na simulátore cítil lepšie v starej ako v novej špecifikácii. Preto mali byť piatkové tréningy a porovnávacie jazdy v reálnych podmienkach také dôležité.

“Na aute nemáme žiadne novinky, no bude to veľmi užitočné, ak nebude pršať. V tejto chvíli to však vyzerá tak, že zrejme bude pršať,” pokrútil hlavou Charles Leclerc. Keby nepršalo, inžinieri by počas nasledujúcich dvoch týždňov pred Belgickom mohli analyzovať dáta a pracovať na riešení.

V opačnom prípade budú mať prázdne ruky. “Ak bude pršať, tak možno budeme musieť odložiť na nasledujúce preteky tieto testy, ktoré sme chceli spraviť na oboch monopostoch, aby sme si potvrdili pár vecí.”

Papierovo by auto s novými komponentmi malo fungovať, vyhlasujú zástupcovia Ferrari. Ak sa však tímu nedarí nájsť také nastavenia, pri ktorých bude možné tento extra potenciál využiť aj priamo na trati, tak to bude pre Scuderiu len slabá útecha.

“Stále sa snažíme prísť na to, ako by sme mali nastaviť monopost, aby sme z týchto noviniek vyžmýkali maximum potenciálu,” vysvetľuje Leclerc. “Už veľakrát som povedal, že vidíme čísla, ktoré sme od tohto vylepšenia očakávali. Vylepšenie teda funguje tak, ako by malo. Ide skôr o to, ako s autom pracujete, aby ste optimalizovali čísla, ktoré vidíte. Zatiaľ sa nám to celkom nepodarilo, takže na tom naďalej pracujeme.”

Súvisiace články

Diskusia