Wolffa pred nehodou svrbeli prsty aj hlasivky. Russella skoro pripravil o víťazstvo
S trochou nadhľadu by sme mohli povedať, že George Russell sa k svojmu druhému kariérnemu triumfu dostal ako slepé kura k zrnu. Ešte aj o tento dar ho však takmer pripravil Toto Wolff, ktorý mal síce dobré úmysly, ale výsledok mohol byť presne opačný.
Veľká cena Rakúska sa premenila na drámu, ktorá môže byť kritizovaná za veľmi rozvláčny rozbeh, ale o to viac odmenila každého diváka, ktorý počkal na jej úderný záver. Bitka medzi Maxom Verstappenom a Landom Norrisom dvíhala azda všetkých divákov zo sedadiel. Fanúšikov v oranžových a papájových tričkách rozhodne ich kolízia.
George Russell mal v tej chvíli pätnásťsekundovú stratu na čelo a na triumf nemohol pomýšľať. Rozjarený Toto Wolff ho však okamžite informoval o tom, čo sa stalo vpredu. Hlásenie “toto môžeš vyhrať!” však nikomu veľmi nepomohlo.
“Mal som dobrú rýchlosť, no problémom bolo to, že na mňa Lewis v úvode zaútočil,” rozoberal svoje preteky George Russell. “Akonáhle som sa však dostal späť pred neho, mal som trochu medzeru na Carlosa: Vedel som, že Oscar bude rýchly a ku koncu pretekov sa zjavil z ničoho nič.”
“Na tvrdých pneumatikách to bolo dosť ťažké, keď mi zrazu Toto zrúkol do ucha: ‘Toto môžeš vyhrať!’ Keď mi zakričal do ucha, takmer som havaroval, bolo to také hlasné,” prezradil nedeľný víťaz. “Myslím si však, že je to dôkazom našej spoločnej vášne. Máme za sebou pár ťažkých rokov, takže opäť stáť na najvyššom stupienku je skvelé.”
Toto Wolff si za svoju nerozvahu sypal popol na hlavu. Vzhľadom na to, že Oscar Piastri v cieli stratil len dve sekundy, Russell nemusel ani havarovať. Stačilo stratiť koncentráciu a prebrzdiť.
“Myslím si, že jazdcov celkom dobre poznám a viem, že niekedy potrebujú povzbudiť alebo sa skoncentrovať. Musím však povedať, že to bola najhlúpejšia vec, akú som spravil za mojich dvanásť rokov v Mercedese. Navždy sa za to budem hanbiť,” krotko sa usmieval Toto Wolff počas rozhovoru pre nemeckú Sky. “Vôbec som sa nepozeral, kde sa nachádzal na trati. Len som videl, že oni dvaja havarovali.”
Russell vtedy nemal čas na výkriky svojho šéfa. “Tvrdo brzdil z rýchlosti 320 km/h a ja som mu hovoril, že tí dvaja mali kolíziu. Musím o tom najskôr popremýšľať.”
Ako k tomu došlo? Wolffovi podávali ruky tlačidlá k vysielačkám. “Očakávali sme to (nehodu Norrisa a Verstappena, pozn. red.), tak som plný emócií stlačil tlačidlo a zahlásil: Môžeš to vyhrať! Mohol som ho touto správou vyradiť z pretekov. Len si predstavte, ako by som sa potom cítil. Som emotívny. Užívam si to, keď sa nám darí a baví ma sledovať, keď sa darí Lewisovi a Georgeovi,” vysvetľoval svoj výbuch. “Len som sa trochu nechal uniesť, ale toto bolo vážne trápne.”
Hviezdy však boli Russellovi naklonené. Fáza VSC, počas ktorej maršali odpratali úlomky, Mercedesu umožnila vychladiť pneumatiky a preskupiť sily. Oscar Piastri to nakoniec nestihol, no ktovie, ako by to dopadlo, keby musel Russell jazdiť na prehriatych gumách.
“Snažil som sa len naplno koncentrovať na svoju jazdu. Môj inžinier mi tri kolá dozadu povedal, že bojujú veľmi tvrdo a môžem vyhrať. Ja som odvetil: ‘Pozrite, potrebujem si najskôr poistiť tretie miesto, nechajte ma jazdiť,'” opisoval posledné kolá pretekov.
“Vedel som, že Oscar za mnou je rýchly. Keď sme sa dostali do čela, vedel som aj to, že ma čaká náročných šesť kôl. S pneumatikami to bolo ťažké. Virtuálne bezpečnostné vozidlo mi sčasti pomohlo, pretože sa mi prehrievali pneumatiky. Umožnilo mi to ich trochu vychladiť,” doplnil Russell.