logo F1online.skF1online.sk

Leclerc bol na ceste za veľkým zlepšením a potom to pokazil: Len a len moja chyba

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 6. 2024

Ferrari vstúpilo do rakúskej kvalifikácie s výrazne pozmeneným nastavením. Ukázalo sa, že inžinieri odviedli dobrú prácu a posunuli monopost dopredu. Aj keď to vzhľadom na priebeh šprintovej kvalifikácie a šprintu znie trochu prekvapujúco, Ferrari malo rýchlosť na druhý rad. Charles Leclerc v ňom aj priebežne bol, ale následne urobil veľkú chybu a pripravil sa o skvelé umiestnenie.

Monacký pretekár v kvalifikácii chytal zajaca za chvost. V Q1 pre istotu nasadil ďalšiu čerstvú sadu mäkkých pneumatík. Nakoniec ju nepotreboval a svoj pokus ukončil predčasne. V Q2 sa zopakoval rovnaký scenár, takže Leclerc išiel do Q3 s jednou čerstvou a jednou trochu použitou sadou pneumatík.

Vyzeralo to však dobre. Po prvom pokuse na ľahko použitých softoch držal štvrté miesto, nasledoval druhý na úplne čerstvých gumách a fantastický prvý sektor, ale potom prišla chyba – nie prvá zo strany Charlesa v posledných týždňoch. „Zašiel som trochu za limit,“ skonštatoval Leclerc.

„Bohužiaľ, pri druhom pokuse v Q3 som neodviedol dobrú prácu. Prvá a tretia zákruta boli veľmi dobré, tuším, že som zrýchlil o tri desatiny v porovnaní s mojím prvým kolom. Mal som veľkú sebadôveru. V štvrtej zákrute som skúsil brzdiť o niečo neskôr, podobne ako v prvej a tretej, a okamžite sa mi zablokovali predné pneumatiky,“ ľutuje monacký pretekár.

„Stratil som tam tri desatiny. V šiestej zákrute som stavil všetko na jednu kartu a prehnal som to. Ďalej som na to tlačil a v deviatej zákrute som stratil kontrolu nad autom. Kolo som však stratil v štvrtej zákrute, pretože keď prebrzdíte pneumatiky, len ťažko získate späť stratenú priľnavosť,“ povedal Monačan.

Ten prijal zodpovednosť za neúspech. „Dnes to bola len moja chyba. Prvé kolo v Q3 bolo dobré vzhľadom na použité pneumatiky. V druhom pokuse som však neodviedol dobrú prácu,“ dodal Leclerc.

Ferrari pred štartom kvalifikácie vykonalo zásadné zmeny nastavenia a vyplatilo sa. Carlos Sainz ovládol Q1 a Leclerc mohol s tromi desatinami k dobrú pomýšľať na druhý rad. Scuderia a jej piloti však opäť neurobili všetko dokonalo, aj keď zlepšenie výkonnosti sa podľa Leclerca počíta. „Som celkom spokojný so zlepšeným vyvážením a pocitom v aute. Škoda, že som nepotvrdil náš potenciál v Q3,“ poznamenal.

„Neexistuje žiadna výhovorka pre môj dnešný výkon, skrátka som v Q3 neodviedol dobrú prácu. Celkovo je to však pre nás zložitý víkend. Po šprinte sme museli dosť výrazne zmeniť auto, takže ste sa potrebovali adaptovať na zmeny v Q1 a potom ste tak trochu chytali zajaca za chvost. Nebolo to ľahké, ale nie je to žiadne ospravedlnenie pre moje slabé kolo v Q3,“ priznal sebakriticky monacký pretekár.

Môže Ferrari na čiastkovom úspechu pri zmene nastavenia stavať v nedeľných pretekoch? Charles zašiel dokonca tak ďaleko, že si verí na Mercedes, to znamená aj na tretieho Georgea Russella. Po neúspešnom šprinte urobili, očividne, v garáži červeného tímu tvrdý reštart, ktorý Leclerca napĺňa sebadôverou.

„Myslím si, že môžeme súperiť s Mercedesom, pretože v kvalifikácii som mal z auta lepší pocit. Podľa mňa mi to pomôže v pretekoch, ale musíme si počkať a uvidíme,“ povedal Leclerc o svojich vyhliadkach v nedeľných pretekoch.

Súvisiace články

Diskusia