Masívne zbrojenie vo Williamse: Do tímu príde 26 nových inžinierov vrátane Matta Harmana
Šéfovi Williamsu Jamesovi Vowlesovi sa darí plniť to, čo pred pár týždňami sľúbil a avizoval. Williams vo štvrtok oznámil výsledky prvej fázy masívnej náborovej kampane, ktorá do tímu pritiahla 26 nových inžinierov z konkurenčných tímov. Vlajku tejto skupiny posíl nesie bývalý technický riaditeľ Alpinu Matt Harman.
Britský tím už nie je v takom zúboženom stave ako v čase, keď ho odkúpila investičná spoločnosť Dorilton Capital. V Grove došlo k niekoľkým veľkým zmenám aj výmene šéfa tímu, ktorý Williams postupne vracia na víťaznú cestu. Plnú rýchlosť by mal na nej dosiahnuť po roku 2026.
Už teraz sa mu však na tachometri zobrazujú čoraz vyššie hodnoty. Dnes sa o to postaral náborom spomínaných 26 inžinierov. Na ich čele je pätica top konštruktérov, ktorí dovedna prispeli k zisku 12 konštruktérskych a 13 jazdeckých titulov, a spolu majú 102 rokov skúseností vo Formule 1. Vo Williamse sa budú zodpovedať hlavnému technickému riaditeľovi Patovi Fryovi, ktorý sa k tímu pripojí v novembri tohto roka.
Williams prezradil, že si dal obzvlášť záležať na posilnení aerodynamického oddelenia, kam sa presunie až jedenásť ľudí z tejto skupiny. Konštrukčné oddelenie bude vystužené o trinástich zamestnancov. Zaujímavosťou je, že desať ľudí príde z Alpinu, štyria z Red Bullu a viacerí aj z Mercedesu a Ferrari.
Na ich čele je bývalý technický riaditeľ Alpinu Matt Harman, ktorý na začiatku roka 2024 rezignoval na svoju pozíciu. Vo Williamse začne pracovať po skončení letnej prestávky ako konštrukčný riaditeľ.
V minulosti sa podieľal na vývoji piatich monopostov, ktoré získali pre Mercedes konštruktérsky a jazdecký titul, a taktiež na pohonných jednotkách, ktoré pomohli Lewisovi Hamiltonovi k jeho prvému majstrovskému titulu s McLarenom a Jensonovi Buttonovi k víťazstvu v šampionáte s Brawnom.
Okrem Harmana prichádza niekoľko známych mien v technických kruhoch Formuly 1.
Fabrice Moncade sa pripojí k tímu 1. júla ako hlavný inžinier pre výpočtovú techniku. Bývalý vedúci výkonnostnej analýzy vo Ferrari bol priekopníkom moderných simulácií v F1 a počas pôsobenia v Mercedese pracoval na dvoch majstrovských monopostoch. Počas svojej 17-ročnej kariéry v tomto športe pôsobil aj v McLarene, Sauberi a BMW Sauberi.
Juan Molina nastupuje ako hlavný aerodynamik a začína 15. júla. Predtým pôsobil ako hlavný aerodynamik v Haase a počas svojho času v Red Bulle vyhral tri dvojité majstrovské tituly. Bude sa zodpovedať Adamovi Kenyonovi, ktorý bol v apríli povýšený na vedúceho oddelenia aerodynamiky.
Steve Winstanley bol menovaný za hlavného inžiniera pre kompozity a konštrukcie, aby viedol a transformoval sekciu konštrukcií v rámci technického oddelenia. Prináša 22-ročné skúsenosti z F1, vrátane 14 rokov v Red Bulle, kde sa podieľal na šiestich víťazných ročníkoch s dvojitými titulmi.
Richard Frith sa k tímu pripojí až v roku 2025 ako vedúci výkonnostných systémov. Ako bývalý vedúci výkonnosti v Alpine má 25-ročnú prax v tomto športe vrátane pôsobenia v Jordane, Force Indii, Sauberi, Marussii a McLarene.
Williams chce okrem toho zabrať aj na poli dátovej vedy s cieľom dosiahnuť čo najefektívnejšiu operatívu. Pomôcť mu má Sorin Cheran, ktorý sa po 17 rokoch v spoločnosti Hewlett Packard stal globálnym výkonným technickým riaditeľom pre umelú inteligenciu a dáta.
“Som nadšený z toho, že týchto šesť neskutočných ľudí môžem privítať vo Williamse,” hovorí James Vowles. “Sme na misii, na ktorej si chceme preraziť cestu späť na čelo. Z iných tímov sme dokázali prilákať skúsené talenty s víťazstvami v šampionátoch za opaskom, čo je demonštráciou obrovskej viery v cestu, na ktorú sme sa vydali. Williams investuje a robí všetko, čo je nutné na dosiahnutie víťazstva. Toto je len štart. Zatiaľ sa pripravujeme na to, že v nasledujúcich mesiacoch privítame ďalšie nové tváre.”