logo F1online.sk

Červená z Williamsu zmizne, z ROKiTu je ďalší problémový sponzor

Nicholas Latifi
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala29. 5. 2020

Zatiaľ čo veľké tímy nemajú o sponzorov núdzu, tie menšie musia čoraz častejšie pristúpiť aj na spoluprácu s menej atraktívnou, či dokonca úplne neznámou značkou. Nedostatočná kredibilita partnera však môže narobiť paseku; vlani sa o tom presvedčil Haas, teraz šliapol do nechceného Williams.

ROKiT sa stal titulným sponzorom Williamsu na začiatku minulého roka, keď nahradil dlhú spoluprácu s Martini. Aj logá spoločnosti ROKiT sa mali na autách z Grove vynímať dlho; zmluva bola platná až do roka 2023, no dnes došlo k jej škrtnutiu. A môžeme si byť istí tým, že ak by Williams nepovažoval za nevyhnutné túto zmluvu zrušiť, tak by to neurobil — stajni sa teraz zíde každý peniaz.

“Nemôžem zachádzať do detailov. Môžem povedať len toľko, že sme splnili všetky body, ktoré vyplývali z našej zmluvy s ROKiTom,” stroho skonštatovala Claire Williamsová. Zatiaľ čo Williams si plnil svoje záväzky, je možné, že ROKiT si v dôsledku pandémie nemohol dovoliť platiť za sponzoring, ktorý mu navyše v čase formulovej pauzy nič neprinášal, alebo zaň ani platiť nemienil.

Williamsová na margo ROKiTu povedala už len toľko, že bude treba prerobiť lakovanie monopostu, čo ju určite poteší aspoň z estetického pohľadu, veď kvôli titulnému sponzorovi musela pristúpiť na väčší podiel červenej farby, ktorá získala na monopostoch priestor na úkor tradičnej modrej.

“Predtým, než sa pustíme do pretekania, azda to bude v júli, sa musíme pozrieť na lakovanie. Nové lakovanie zverejníme ešte predtým, ako naše auto vyrazí na trať,” informovala dcéra zakladateľa tímu Franka Williamsa.

Williamsová napokon poslala všetkým potenciálnym záujemcom o sponzoring stajne odkaz, že na Williams sa môžu spoľahnúť. “Myslíme si, že sa o našich partnerov príkladne staráme. Za tie roky to dokazuje aj to, že mnohí z partnerov s nami zostávajú dlhodobo.”

Len pred troma mesiacmi začal Williams pracovať na revitalizovaní spôsobu, akým pracuje nielen so svojimi partnermi, ale aj so svojou vlastnou značkou. “Dohodli sme sa s novou agentúrou a v podstate prichádzame s novou víziou, podľa ktorej budeme Williams prezentovať na trhu. Vkladáme do toho veľké nádeje.”

“Williamsu sa vždy darilo, pokiaľ išlo o pritiahnutie nových partnerov do tohto športu, do nášho tímu. Verím, že sa nám to bude dariť aj naďalej. Je to skvelá značka, je to skvelý tím,” uzavrela.