Podľa Famina bol dôvod výmeny pozícií iný: Esteban bojoval s batériou
Ako budú vyzerať zvyšné dve tretiny sezóny v tíme Alpine? Po skúsenostiach z Monaka a Kanady môžeme očakávať naozaj veľké problémy. Interná dynamika vo francúzskej stajni sa úplne rozpadla a strany začali otvorene prezentovať svoje názory na verejnosti. Komunikáciu zo záveru pretekov musel vysvetľovať aj boss stajne Bruno Famin.
Narýchlo si zhrnieme, čo sa vlastne stalo. Tri kolá pred koncom inštruoval Alpine Estebana Ocona, aby pred seba pustil Pierra Gaslyho, ktorý tak dostal možnosť zaútočiť na Daniela Ricciarda. Ocon to spočiatku odmietol, ale nakoniec sa podrobil. Gaslyho pustil dopredu v polovici predposledného kola. Keďže mu vykrikovanie a vyjednávanie vo vysielačke trvalo jeden a pol kola, logicky sa Gasly nikam neposunul.
Samozrejme, je otázne, či by sa vôbec niekam posunul, keďže Ricciardo mal počas celého víkendu lepšie tempo než Alpine. Na boxovom múre francúzskeho tímu sa však nakoniec rozhodli, že Gasly nie je povinný vrátiť Oconovi deviatu priečku. Esteban po pretekoch zúril, seba označil za tímového hráča a Alpine za toho, kto nedodrží slovo. Podrobné informácie a vyjadrenie Ocona nájdete v našom článku.
O vine či nevine jednotlivých strán by sme sa mohli baviť donekonečna. Zaujímavé však je, ako stanoviská jednotlivých strán prenikajú na verejnosť. Prečo nezostanú pekne za dverami popretekovej porady s inžiniermi? Nuž, pravdepodobne pre úplný rozpad vzťahov vnútri tímu, ktorý núti zainteresované strany, aby hájili svoje stanoviská na verejnosti.
„Neexistuje žiadne skutočné napätie,“ vyhlásil šéf Alpinu Bruno Famin pre Motorsport.com. „Sú to pretekárski jazdci a keď požiadate pretekárskeho jazdca, nech je ním už ktokoľvek, aby sa vzdal pozície v prospech tímového kolegu, tak to nikdy nie je ľahké.“
„My sme to však urobili. Urobili sme to v prospech tímu. Pokiaľ mi je známe, tak Esteban trochu zápasil s manažovaním batérie, spotreboval dosť energie a my sme mali za zadkom oba Haasy. Esteban všetkých spomaľoval, čo bolo očividné aj pri pohľade na televízne zábery,“ vysvetlil Famin.
„Čelili sme riziku, že nás predbehnú Haasy a preto sme vydali tento pokyn. Po pretekoch sa povedia najrôznejšie veci, ale na druhý deň máme všetci odlišnú náladu,“ ubezpečil šéf Alpinu.
Z jeho slov je očividné, že sa snaží situáciu bagatelizovať a upokojiť. My si však nemyslíme, že toto bude koniec všetkých hádok a sporov. „Jazdci bojujú za svoj vlastný výsledok a svoju vlastnú kariéru. V Alpine je však jasné len jedno: záujem tímu je vždy na prvom mieste,“ vyhlásil Famin.
Gasly: Skvelý výsledok pre tím
Na celú situáciu sa novinári, samozrejme, opýtali aj Pierra Gaslyho. Ten bol z pochopiteľných dôvodov spokojný. Víťaz Veľkej ceny Talianska z roku 2020 zároveň nezabudol zdôrazniť, že bol rýchlejší a Oconovi trvalo prepúšťanie pozície dlhšie, než by si tím prial. V konečnom dôsledku však pochválil Alpine za dobrú prácu.
„Najdôležitejšie by podľa mňa malo byť, že sme zabodovali s oboma autami. Pri pohľade na naše simulácie sa to zdalo ako nedosiahnuteľný cieľ. Rozhodne je to teda veľmi pozitívny deň pre tím,“ skonštatoval Gasly.
„Náš cieľ bol celkom jasný. Na tvrdých pneumatikách som bol ku koncu pretekov rýchlejší. Keď Daniel predbehol Estebana, chceli sme sa s mojím autom dostať dopredu a útočiť v posledných štyroch kolách na Daniela s pomocou DRS. Trvalo to o trochu dlhšie, ako by sme si priali, ale, úprimne, nie je to žiadny veľký problém,“ povedal Gasly.
Ten dodal, že sa pred Ocona dostal príliš neskoro a v závere nedokázal útočiť. Ricciardo sa okrem toho odpútal, takže ho musel najprv dobehnúť, ale to sa mu nepodarilo. „Úprimne, nie je to nič vážne. Stále si myslím, že sme dnes odviedli skvelú tímovú prácu, skúšali sme rôzne veci – on zostal dlhšie na intermediálkach, ja som išiel prezuť. Získali sme dobré dáta. Myslím si, že to bol veľmi dobrý deň pre celý tím a tie tri body môžu byť na konci roka veľmi cenné,“ povedal Gasly.