logo F1online.skF1online.sk

Ocon vyčíta Alpinu: Ja som si svoju prácu spravil, vy nie (PREPIS VYSIELAČKY)

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala10. 6. 2024

Po víkende v Montreale sa Alpine môže rozlúčiť s dobrou atmosférou v tíme. Esteban Ocon po pretekoch neskrýval svoj hnev, čo si odniesol boxový múrik. Ťažké srdce má naň pre tímovú réžiu, ktorou stajňa zvýhodnila Pierra Gaslyho.

Vypadnutie favoritov je pre tímy z chvosta štartového roštu obrovská príležitosť ukoristiť cenné body. Alpine sa pokúsil túto šancu chytiť za pačesy, keď v závere veľkej ceny siahol po tímovej réžii. Pár kôl pred koncom bol Esteban Ocon deviaty a Pierre Gasly hneď za ním, no francúzsky tím ešte mohol pomýšľať na to, že sa aspoň s jedným autom dostane pred Daniela Ricciarda.

Pierre Gasly mal pneumatiky v lepšej forme, a tak tím požiadal Ocona, aby si pozície vymenili. Prinášame vám prepis vysielačky z posledných troch kôl pretekov.

  • Josh Peckett: Esteban, prosím ťa, potrebujeme pustiť pred seba Pierra. […]
  • Esteban Ocon: Z akého dôvodu?
  • JP: Aby sa pokúsil zaútočiť na Ricciarda.
  • EO: Zabudnite!

Na približne polovicu kola bolo vo vysielačke ticho.

  • JP: OK, to je žiadosť. Do cieľa nám zostávajú tri kolá.
  • EO: A vráti mi na konci pozíciu alebo nie?
  • JP: Pracujeme na tom. Vyčkaj.

Po ďalšej odmlke sa ozval sám Ocon.

  • EO: OK, pustím ho.
  • JP: Rozumiem.
  • EO: Ale na konci urobte to, čo je správne!

Ocon pustil pred seba Gaslyho medzi siedmou a ôsmou zákrutou v predposlednom kole pretekov. Keď sa už monoposty ocitli na rovinke pred záverečnou šikanou, Francúz dostal správu, ktorá ho totálne nahnevala.

  • JP: Esteban, autá si už nebudú vymieňať pozície. Prosím, choď naplno až do cieľa.
  • EO: Hej, tak to je úžasné! Úžasné! Ďakujem vám. […] Bez komentára. Som príliš milý!
  • JP: Dobre, počuj, aj tak sme dorazili do cieľa na desiatom mieste. Aj tak sme získali bod. Do konca je ešte ďaleko. Viem, že je to frustrujúce.
  • EO: Ja som spravil, čo som mal. To je najdôležitejšie. Vy, chlapci, ste si však svoju prácu nespravili. To je všetko.

Esteban Ocon sa nakoniec poďakoval za podporu svojim najbližším inžinierom. Akoby nám vznikal tím v tíme. Rovnaký pocit sme mali aj počas jeho popretekových rozhovorov, v ktorých dal svoju nespokojnosť najavo veľmi jasne.

“Stalo sa to, že ma požiadali, aby som Gaslyho pustil, pretože strácal dve sekundy na ďalšie auto. Ja som im povedal, že to nie je možné, no tím mi kázal ho pustiť. Ja som spravil svoj diel práce ako tímový hráč a v predposlednom kole som prišiel o pozíciu. Nie som však spokojný, pretože som mal lepšie preteky,” hovoril Esteban Ocon, ktorý štartoval z osemnásteho miesta.

Francúz má viacero dôvodov byť nespokojný. Po pretekoch v Monaku môže cítiť krivdu, že jeho tím akoby odignoroval kontakt s Gaslym z tretej zákruty a šiel potrestať jeho za kolíziu v Portier. Okrem toho sa v sobotu posťažoval na to, že jazdí s ťažším monopostom. Tímovú réžiu v Gaslyho prospech už považuje za vrchol.

“Ja som opäť ukázal, že robím to, čo je najlepšie pre tím. Rešpektoval som príkazy. Je to škoda, že to takto dopadlo. Byť vo Formule 1 tým milým chlapíkom sa vždy nevypláca, čo ma trápi. Dúfam, že sa to zmení. Ja som si spravil svoj diel a tím svoju časť práce neurobil,” vyčítal svojmu zamestnávateľovi, s ktorým sa čoskoro rozíde.

Ocon nechápal žiadosť tímu, aby pred seba pustil Gaslyho. Neveril, že by sa mu podarilo predbehnúť Daniela Ricciarda. “Pravdupovediac nesrším šťastím. Štartovali sme z poslednej priečky a obe autá sme dostali na body, čo bolo úžasné pre tím. Ja som si však svoj diel práce urobil. Bol som tímový hráč, bol som ten milý chlapík, no asi som až príliš milý.”

“Na konci som musel pred seba pustiť Pierra, čo som spravil. Vždy som plnil príkazy, ktoré mi dal tím, no nemalo to žiaden dôvod. Daniela by sme nedobehli. To bol dôvod za týmto pokynom. Ja som teda stratil bod. Byť príliš milý nie je dobrý prístup vo Formule 1. Ukázal som však, že som tímový hráč, a len na tom záleží,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia