logo F1online.skF1online.sk

Stella hovorí o skutočnom zlepšení McLarenu. Netuší však, čo sa deje s Red Bullom

Oscar Piastri
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala28. 5. 2024

Je ťažké uveriť tomu, že by sa dominancia jedného tímu mohla skončiť tak náhle. Red Bull síce na posledných troch veľkých cenách nebol ani zďaleka taký suverénny ako predtým, ale šéf McLarenu Andrea Stella zostáva opatrný. Na verdikt a hodnotenie aktuálneho rozloženia síl treba ešte počkať.

V Miami bol najrýchlejším mužom na trati Lando Norris. V Imole mal zas Max Verstappen problémy vo všetkých tréningoch a hoci nakoniec vyhral, v závere veľkej ceny mu azda aj stekal pot po tvári, keď zistil, ako rýchlo sa k nemu približuje McLaren. Nuž a v Monaku to bol pre Red Bull druhý najhorší víkend éry prísavného efektu.

“Ešte stále nevidím jasný obraz konkurencieschopnosti Red Bullu,” hovorí šéf McLarenu Andrea Stella. Po nasadení vylepšení z posledných veľkých cien sme totiž ešte neboli na skutočne reprezentatívnom podujatí.

Taliansky inžinier sa preto zamýšľa, do akej miery výsledky odrážajú potenciál tímov. “Je zrejmé, že Imola a Monako sú dva okruhy, na ktorých sú z hľadiska výkonnosti dôležité prejazdy cez obrubníky a nerovnosti. Do istej miery to platí aj o Miami, ale nie až tak. Z toho dôvodu si myslím, že náš progres a naša konkurencieschopnosť nepramení len z týchto charakteristík. Je reálnejšia. Na monopost sme skrátka pridali dobrý typ prítlaku. A naši dvaja jazdci sú spokojní so správaním auta na obrubníkoch a hrboľoch tu v Monaku. To je stále naše najväčšie obmedzenie, ktorému čelíme.”

Ak sa McLarenu darí na okruhoch, pred ktorými mal rešpekt, je to len pozitívna správa, no samo osebe to nič nehovorí o červených býkoch. “Nie som si istý, čo presne sa deje s Red Bullom. Myslím si, že budeme potrebovať ešte pár pretekov, kým na to prídeme, pretože nasleduje Kanada. Tam nás čaká ďalší okruh s náročnými obrubníkmi a hrboľmi. Až niektoré trate po Kanade nám povedia viac o rozložení síl.”

Tímy majú nejakú predstavu o tom, čo ich čaká v Kanade. Max Verstappen s Christianom Hornerom však prezradili, že na okruhu došlo k položeniu nového asfaltu, čo môže zmeniť charakter trate. Uvidíme, ako sa s tým vysporiada Red Bull, ktorého simulátor má podľa Helmuta Marka problémy so simuláciou nerovností.

Aj to je dôvod, prečo bol Red Bull tak pozadu. “Ak mám povedať pravdu, mysleli sme si, že máme o čosi menej výkonu ako títo chlapci,” priznal narážajúc na súperov. “Takže bolo pre nás menším prekvapením, keď sme sa ocitli v prvých dvoch radoch na rošte.”

Súvisiace články

Diskusia