Norris neľutuje, že pred Russellom neprezul: Zastávka by nás mohla mrzieť
Ak ste v nedeľu sledovali priamy prenos len v televízii, zrejme ste zaspávali. O čosi viac napätia prežívali tí, ktorí fandili Ferrari, McLarenu a skúmali dosahované časy na live timingu. Neustále kontrolovali náskok Landa Norrisa na Georgea Russella a dumali, či by sa jazdcovi v žlto-zelenej kombinéze oplatilo prezuť.
Lando Norris v nedeľu strávil približne 30 minút na tretej priečke, hoci na tejto pozícii nezajazdil ani jedno jediné kompletné kolo. Carlos Sainz sa síce prepadol po defekte, no Scuderii pomohla červená vlajka. Mechanici stihli opraviť monopost a keďže sa štartovalo podľa poradia z čiary SC2, Sainz sa vrátil na tretie miesto.
Odvtedy sa Norris len viezol za bývalým kolegom bez možnosti ho predbehnúť. Väčšie šance by mohol mať, keby ešte raz zastavil a obul (takmer) nové mediumky či softy. Aj Sainz vystríhal svoj tím, že Lando by bol v tom prípade nebezpečný nielen preňho, ale aj pre Charlesa Leclerca. To bol okrem šetrenia druhý dôvod, prečo na čele udával také nízke tempo.
Lando Norris zavtipkoval, že sa mu obraz zadného krídla Ferrari vpálil do sietnice. Inžinierovi sa zas vpálili do sietnice štvrtý a piaty riadok v live timingu. Aby totiž mohol prezuť bez straty pozície, na Georgea Russella by potreboval mať náskok 20 sekúnd.
“Bola to drobná príležitosť, ale na druhej strane sme mohli mať o čosi pomalšiu zastávku alebo sa niečo iné mohlo prihodiť. Nestálo by to za to,” vyhlásil Lando Norris zmierlivo. “Môže vám to pomôcť, ale stále je s tým spojené riziko.”
“Keby Carlos zrazu spravil nejakú drobnú chybu, niekde sa dotkol bariéry, tak by sme ľutovali, že sme nezostali vonku. Vždy uvažujete, čo ste mohli alebo mali urobiť, no nemá to jasnú správnu odpoveď. Spravili sme, čo sa dalo. Mali sme dobrú rýchlosť, čo je do budúcna ďalšie pozitívum. V poslednej dobe sme v pretekoch veľmi silní. Budeme v tom pokračovať. Druhé a štvrté miesto je úžasný výsledok,” zhodnotil víťaz pretekov v Miami.
Strategické rozhodnutie neprezuť vo chvíli, keď sa náskok dostal na spomínaných 20 sekúnd, nepovažuje za chybné. “Ak mám povedať pravdu, asi by som nič nezmenil. Takto to je skrátka je. Carlos mal oveľa lepšiu rýchlosť zakaždým, keď chcel na to zatlačiť. Takže asi to na veci nič nemenilo.”
Aj keď sa zdalo, že väčšina jazdcov sa v nedeľu len viezla, podľa Norrisa to nebolo tak. Bolo treba byť v strehu, manažovať drobenie pneumatík, chladenie aj odstupy. “Neboli to najvzrušujúcejšie preteky. Z mentálneho pohľadu je to stále vyčerpávajúce, tlačíte na to, no tlačíte s oveľa nižšie nastaveným limitom. Je to škoda. Nemali sme žiadnu stratégiu, s ktorou by sme niečo mohli vymyslieť. Mali sme skrátka tvrdé pneumatiky až do cieľa. Pri zastávkach by sme aspoň niečo mohli získať, ale žiadne neprišli.”
“Je to náročné, pretože to všetko robíte obklopení bariérami. Chcete byť tiež pripravení, keby sa naskytla nejaká príležitosť. Stále však čo najviac šetríte pneumatiky, v každej zákrute každého kola. Vyhýbate sa tomu, aby ste to prehnali či prebrzdili. Z mentálneho hľadiska je to trochu chaos, aj keď preteky sú priamočiare. Ako pilot toho máte veľa na práci. Monako je Monako, je psychicky vyčerpávajúce. Veľa sa toho nedeje, ale jazdiť tu je zábava,” doplnil Lando, ktorý v hodnotení šampionátu preskočil Sergia Péreza a je tretí.