logo F1online.skF1online.sk

Piastri vedel, že bude mať len jednu šancu zaútočiť na Leclerca

Charles Leclerc a Oscar Piastri
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala26. 5. 2024

Oscar Piastri svojmu tímu vybojoval druhú priečku, čo ho môže tešiť vzhľadom na kolíziu s Carlosom Sainzom z prvej zákruty a poškodenie jeho monopostu. Túžil získať pre svoj tím ešte lepší výsledok, no jediný reálny pokus stroskotal.

Ak sa McLaren rozhodne spraviť zostrih toho najlepšieho z Veľkej ceny Monaka, dosť sa natrápi, aby vytvorené video malo viac ako pár sekúnd a obsahoval aj niečo iné ako štart pretekov. Prvé metre veľkej ceny boli totiž z celého dňa najdôležitejšie.

Oscar Piastri mohol po prvej zákrute prísť o šancu na dobrý výsledok. Kolízia s Carlosom Sainzom ho našťastie stála len kus podlahy a bočnicu, ktorú počas prestávky bolo nutné vymeniť. “V prvej zákrute som určite zacítil kontakt. Táto časť monopostu je dosť citlivá. Pred tým, ako sme sa to pokúsili opraviť, mi tím prezradil, koľko prítlaku ma to stálo. Bolo to dosť veľké číslo. Neviem, na akú hodnotu sa nám to podarilo skresať, ale to dlhé trvanie červenej vlajky nám pomohlo.”

Austrálčan mal tiež šťastie, že v Monaku by stíhal za Charlesom Leclercom aj s monopostom nižšej kategórie. “Toto je Monako, teda jeden z okruhov, kde takéto poškodenie nepredstavuje až taký hendikep. Bol to veľmi drobný dotyk, ale pri týchto autách a najmä podlahe je to veľmi chúlostivé z hľadiska generovaného prítlaku. Veľmi ľahko vám to môže zničiť celé preteky.”

Okraje podlahy sú kľúčové, pretože utesňujú priestor pod ňou a starajú sa o to, aby pod ňu nezatekal vzduch z bokov a neznižoval prítlak. Oscar Piastri napriek tomu skúšal útočiť. Jediný reálny pokus mu nevyšiel.

“Po nejakých desiatich-pätnástich kolách som mal jeden pokus vo ôsmej zákrute. Šli sme dosť pomaly. Myslím, že v istej fáze sme boli pomalší ako monoposty Formuly 2!” pousmial sa pilot McLarenu. “Keď idete tak pomaly, máte dosť možností. Ja som však vedel, že akonáhle ukážem svoje karty, kde sa budem snažiť o predbiehací manéver, tak na to vyzrie. V jednom kole sa mi podarilo dostať veľmi blízko v siedmej zákrute, ukázal som mu nos v osmičke, ale zareagoval na to dostatočne rýchlo.”

Odvtedy si už Leclerc dával pozor a aj keď stále jazdil podľa prísneho grafikonu, ktorý mu určil inžinier, ôsmu zákrutu už poctivo strážil. Až v posledných kolách začal pridávať. Vtedy Piastri zistil, koľko sekúnd ho stálo poškodenie podlahy.

“V prvej polovici pretekov nebolo možné zhodnotiť, aká veľká škoda to bola. Ku koncu zaúradovala kombinácia toho, že som sa snažil udržať pomerne vysoké tempo, a podlahy. Len som sa trápil. Posledných desať kôl som bol veľmi rád, že sme v Monaku,” vydýchol si po premiérovom monackom pódiu.

Súvisiace články

Diskusia