logo F1online.skF1online.sk

Verstappen to nevidí ružovo: Tieto veci sa nedajú vyriešiť nastaveniami ako v Imole

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2024

Skáčem ako kengura. To je hláška z vysielačky Maxa Verstappena, ktorá dokonale vystihla jeho dojmy z piatkových tréningov. Red Bull sa výrazne trápil, čo však nikoho v tíme neprekvapilo. Obhajca titulu to vraj čakal už pred víkendom. Horšie je, že z tohto bludiska sa neponúka jasná cesta von.

Max Verstappen v kvalifikačných simuláciách obsadil len štvrtú priečku s viac ako polsekundovým mankom na lídra Charlesa Leclerca, a to Monačan neposkladal ideálne kolo. Keby vo všetkých troch sektoroch zajazdil osobné maximum on aj Verstappen, Holanďan by mal stratu 0,741 sekundy. Dá sa vôbec toľko desatín nájsť na takom krátkom okruhu, akým je Monako?

Na to dostaneme odpoveď v sobotu. Dovtedy sa budú inžinieri škrabať po hlave a dumať, kde by mohli zlepšiť nastavenia monopostu. Max Verstappen totiž pôsobí bezradne. “Nemyslím si, že by som vôbec dokázal popísať, čo sa to deje. Je to veľmi ťažké, hoci to nie je nič, čo by som nečakal. Má to však veľmi blízko k najhoršiemu scenáru.”

“Na trati je veľa nerovností, sú tu obrubníky aj zmeny sklonu trate. Pre nás je nemožné ich zvládať. Zakaždým, keď po nich prejdeme, stratíme veľa času, pretože monopost sa s nimi nedokáže dobre vysporiadať. V tejto chvíli nám to bráni byť rýchlejší. Nemáme ani žiaden jasný smer či riešenie pred zvyškom víkendu, ktoré by sme mohli vyskúšať,” zúfa si pilot Red Bullu.

V Imole nás však Red Bull prekabátil. Keď sme si mysleli, že s ním je zle-nedobre, v sobotu vytiahol eso z rukáva a s pomocou zmien v nastaveniach získal nielen pole position, ale aj pretekové víťazstvo.

Verstappen pochybuje, že sa jeho tímu podarí obrátiť loď podobne ako pred týždňom. “Imola bola úplne iná. Mali sme iné problémy, ktoré sa dali vyriešiť zmenami nastavení. Takéto veci sa však nastaveniami nedajú odstrániť, pretože ide o to, ako je auto navrhnuté a skonštruované. Takéto veci sa nedajú zmeniť v priebehu noci. Musíme to s tým vydržať. Pokúsime sa to trochu zlepšiť, ale nečakám žiadne zázraky.”

Keď Adrian Newey pred pár dňami prezradil, že s “jednou vecou” na monoposte RB20 nie je celkom spokojný, pokojne mohol narážať aj na odpruženie a problémy na obrubníkoch a nerovnostiach. Nech však už bývalý technický riaditeľ červených býkov myslel čokoľvek, skonštatoval tiež, že s najväčšou pravdepodobnosťou k náprave dôjde v budúcom roku.

Ferrari tak má víkend v Monaku rozbehnutý na jednotku. “Sú o celé míle pred nami. Pred sobotou na to ani nepomýšľam,” okomentoval svoje vyhliadky na zisk pole position Verstappen. “Chcem len vyriešiť naše dnešné problémy a spraviť auto o čosi ľahšie ovládateľným. Potom uvidíme, kde skončíme. Nečakám však žiadne zázraky.”

Pozitívom by bolo, keby sa v sobotu aspoň toľkokrát nedotýkal bariér. Jazdiť v aute a dotýkať sa ich mu muselo naháňať strach. “Ja som si jazdu veľmi užil, bolo to fajn, ale ťažké. Keď monopost na týchto hrboľoch nerobí to, čo od neho chcete, je ľahké poskočiť o jedenkrát viac a už ste v bariére. Azda to bola dobrá lekcia a dokážeme to pred sobotou doladiť, keďže vieme, že auto skáče. Je to ťažké, ale pred víkendom som o tom vedel. Neprekvapuje ma ani to, že Ferrari je také rýchle.”

Súvisiace články

Diskusia