Cunoda videl potenciál na lepší výsledok: Musíme pracovať na našich štartoch
Júkimu Cunodovi sa podarilo bodovať už štvrtýkrát v sezóne a v internom súboji porazil Daniela Ricciarda. S desiatym miestom však nie je prehnane spokojný. Verí, že s lepším štartom mohol skončiť o čosi vyššie.
Oba monoposty domáceho tímu Racing Bulls mali veľmi slabý štart a prepadli sa o dve pozície. Júkimu Cunodovi sa jeden bod podarilo zachrániť, ale Daniel Ricciardo finišoval až trinásty. Všetko by v Imole bolo jednoduchšie, keby si svoje pôvodné priečky udržali.
“Áno, s perfektnými pretekmi by som mohol skončiť na lepšej pozícii,” pripustil po pretekoch Júki Cunoda. “Na štarte som stratil dve miesta, čo uškodilo mojim dnešným pretekom, ale aj tak sme dokázali dôjsť na bodoch. S manažmentom pneumatík to nebolo jednoduché, ale berieme aj tento výsledok.”
Taliansky tím potrebuje po zhasnutí červených svetiel zabrať. Štart sa mu nepodaril ani v Japonsku. “Tvrdo pracujeme na našich štartoch. Trochu sme sa zlepšili, ale potrebujeme spraviť ďalší krok, pretože nie sme dosť konzistentní. Treba hľadieť do budúcnosti.”
“Myslím si, že sa to týka prípravy pneumatík. Intenzívne sme na príprave pneumatík pracovali, ale nestačí to. Podľa mňa to pramení aj z konzistentnosti spojky a všetkého okolo. Red Bull má rovnaký motor a dokážu mať konzistentné štarty, takže je jasné, že niečo nám uniká. Sme však samostatný tím, takže musíme sa zamyslieť nad našou stratégiou a dať to dokopy,” pokračoval japonský pretekár.
Keby sa Júki Cunoda udržal na svojej siedmej priečke zo štartu, nespadol by za Nica Hülkenberga, ktorý ho brzdil celý prvý stint. Keďže sa v Imole nedalo predbiehať, Racing Bulls sa pokúsili o undercut. Našťastie im vyšiel, ale skorá zastávka v boxoch spravila z Cunodu ľahký cieľ na konci pretekov. Lance Stroll mal o 23 kôl čerstvejšie pneumatiky a s Japoncom si poradil.
“Nie je to ideálne, keď sa viac chystáte na súboj s Mercedesom. Nakoniec sme stratili pozíciu voči jednému Astonu. Štart nás dosť zabolel, ale pozitívne je, že sme dokázali jazdiť aj na 50 kôl starých hardoch, čo nebolo jednoduché,” hodnotil Júki Cunoda.
V tíme cítiť napriek tomu optimizmus. Papierové predpoklady vyzerali inak než realita. “Závisí to od trate. Ak mám byť úprimný, tento týždeň sme v Imole nečakali, že nájdeme taký výkon. Na každej trati ide o to, či sadne monopostu. V Monaku sme historicky podávali dobré výkony, takže cítim sa sebavedomý. Nikdy neviete, čo sa udeje, ale ja som optimista.”