Plán D môže byť preferovaná stratégia, vysvetľuje „abecedu“ Ferrari Leclerc
„Abeceda“ Ferrari sa stala v posledných rokoch súčasťou ľudovej slovesnosti podobne ako „we are checking“. Aj keď sa Scuderia nemusí hanbiť za svoje strategické rozhodnutia v tejto sezóne, stále je vďačným terčom internetových vtipov. V Číne sa vo vysielačke opäť ozval známy hlas inžiniera Charlesa Leclerca, Xaviera Marcosa Padrosa, so slovami: „Čo si myslíš o pláne D?“ Monacký pretekár však upozorňuje, že vtipy nie sú vždy namieste.
Zdalo sa, že Scuderia má prakticky od začiatku v úmysle vyskúšať jednu zastávku v boxoch. Po štarte zo šiesteho a siedmeho miesta by to bolo logické aj vzhľadom na dobrú reputáciu monopostu SF-24 pri práci s pneumatikami. Aj keď šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že dve zastávky boli rozhodne rýchlejšia cesta do cieľa, Ferrari malo šancu na posun vyššie aj s jedným pit stopom.
Keď teda vo vysielačke zaznelo „plán D“, tvorcovia internetových vtipov si prišli na svoje, ale podľa samotného Leclerca to nie je také jednoduché. „Plán D nevyhnutne neznamená, že nejde o preferovanú stratégiu. Keď je najlepšou možnosťou plán A, tak ostatné tímy vedia, čo robíte. Meníme preto poradie jednotlivých stratégií, aby sme súperom nedávali indície,“ povedal médiám monacký pretekár.
Jedným dychom však dodal, že v tomto prípade „plán D“, nebol v skutočnosti „plán A“. „Nuž, áno, dnes nebol plán D tým, do ktorého sme chceli ísť, ale so safety carom sme nemali inú možnosť,“ vysvetlil napokon Leclerc.
Nech už teda bol najlepší plán akýkoľvek, nezdalo sa, že Ferrari malo v Číne dostatočnú výkonnosť, aby mohlo dosiahnuť lepšie umiestnenie. „Na tvrdých pneumatikách sa výkon očividne vytratil. Mali sme celkom dobrú stratégiu, ale výjazd bezpečnostného vozidla znamenal rovnakú stratégiu pre všetkých. Okrem toho, na tvrdých pneumatikách to bolo ťažšie, než sme si mysleli,“ povedal Leclerc.
„McLaren bol rýchlejší. Počas prvého stintu na stredne tvrdých pneumatikách som si hovoril, že pódium je možné, ale v druhej polovici pretekov som pochopil, že sa to nepodarí,“ priznal monacký pretekár.
Aj analýza talianskeho portálu Formu1a.uno hovorí, že Ferrari nevyťažilo maximum zo svojho balíka. Zahriať tvrdé pneumatiky vraj trvalo pilotom v podstate sto kilometrov. „Obom jazdcom trvalo dvadsať kôl, kým dostali pneumatiky do optimálneho okna. V tom čase už boli dosť opotrebované. Z dát vyplýva, že Leclerc sa v treťom sektore trápil menej než Sainz. Napriek tomu mal príliš malú degradáciu, dokonca lepšiu než Red Bull, čo by znamenalo, že určitá výkonnosť zostala v garáži,“ tvrdí reportér menovaného portálu Giuliano Duchessa.