logo F1online.sk

Krack nesúhlasí s verdiktom: Komisári sú na Lancea a Fernanda veľmi prísni

Nehoda Lancea Strolla a Daniela Ricciarda
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala22. 4. 2024

Lance Stroll si po Veľkej cene Číny musel vypočuť poriadne ostrú kritiku. Daniel Ricciardo na ňom nenechal nitku suchú a za pravdu mu dali aj komisári, keď Kanaďanovi naparili desaťsekundový trest. Šéf Aston Martinu Mike Krack však zostal ako obarený. Má totiž pocit, že FIA si zasadla na Lancea Strolla s Fernandom Alonsom.

Majstrovské ambície Lawrencea Strolla sa len sotva dajú brať vážne, ak včas nevyrieši jazdeckú otázku. Vyhodiť syna z vlastného tímu a uznať, že azda nie je najvhodnejším kandidátom do bojov o prvé priečky je ťažké, ale zrejme sa tomu nebude dať vyhnúť.

Stroll pravidelne nestíha Fernandovi Alonsovi a Aston Martin v konštruktérskom šampionáte oberá o lepšie umiestnenie. Keď sa k tomu pridajú také fatálne chyby ako v Šanghaji, šéf tímu by mal mať hlavu v smútku. Aj on však musí držať “stranícku líniu” a prižmúriť jedno či rovno obe oči, ako to azda spravil aj Lance Stroll pred reštartom, keď trafil Daniela Ricciarda.

“V poslednej dobe boli komisári na Lancea a Fernanda prísni,” uviedol šéf stajne Mike Krack. “Platí to aj o tomto víkende. Videli sme to v šprinte, videli sme to v Melbourne. Dnes pri Lanceovi vyniesli veľmi, veľmi rýchly verdikt bez skutočného pochopenia situácie. Podľa mňa to bolo veľmi rýchle a veľmi prísne rozhodnutie. Je to skrátka tak.”

Bol teda Stroll v celej nehode nevinne? Krack argumentuje podobne ako kanadský pretekár, podľa ktorého skrátka doplatil na reťazovú reakciu, ktorú spustil jeden z jazdcov vpredu. Stroll údajne nepočastoval výrazom “idiot” Daniela Ricciarda, ale jazdca vpredu, ktorý to celé spôsobil. O tom síce netušil, ale zhodou okolností to bol Fernando Alonso, kto prebrzdil a takmer vrazil do Carlosa Sainza. Stroll však mal viac ako dosť priestoru na zabrzdenie, keby sa díval pred seba a nie doprava…

“Myslím si, že to bola reťazová reakcia. V konečnom dôsledku ste videli Fernandovo prebrzdenie. Myslím si, že všetkých to tam trochu zaskočilo,” obhajoval svojho jazdca Krack najlepšie, ako len vedel. “V tej chvíli sme boli radi, že sme neprišli o obe autá, pretože si myslím, že sa to začalo vpredu.”

“Bol by som rád, keby sa táto situácia posudzovala o čosi detailnejšie. Pokúsili sme sa o tom pozhovárať, ale verdikt bol veľmi rýchly a vina padla na Lancea. Dostal desaťsekundový trest na dôvažok k poškodenému prednému krídlu,” povzdychol si 52-ročný Luxemburčan.

V Aston Martine cítia krivdu. V predchádzajúcom priebehu sezóny si všimli niekoľko incidentov, ktoré neboli potrestané, no v prípade konzistentného rozhodovania podľa Mikea Kracka mali.

“Môžete sa na to pozerať, ako chcete,” pokračoval Krack. “Naposledy v Melbourne dostalo trest auto vpredu. Ak si spomínate, dokonca bez toho, aby došlo k dotyku. Tentoraz bolo na vine auto vzadu.”

“Pozrite, napríklad Lance v prvom kole v Bahrajne sa roztočil, musel sa vracať cez celé pole, no žiaden trest neprišiel pre toho, kto kolíziu spôsobil. Takže opäť platí, že konzistentnosť nie je veľmi veľká. Taký z toho máme pocit,” znela kritika do radov FIA.

Aj komisári môžu občas spraviť chybu, pripustil napokon šéf stajne a doplnil, že jediným spôsobom, ako na to nedoplatiť, je jazdiť ako Max Verstappen. “Je to frustrujúce, no na druhej strane všetci sme len ľudia. Každý sa snaží podať najlepší výkon. Je to frustrujúce, ale najlepším receptom je mať najrýchlejšie auto a utiecť. Max takéto tresty nedostáva. Je na nás, aby sme z toho spravili realitu.”