logo F1online.sk

Marko si nevie vysvetliť Verstappenove problémy na vode. Gumy sa správali naopak

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala19. 4. 2024

Po troch pretekových double a štyroch pole positions sa Red Bullu máli tretia a šiesta priečka, ktorú Max Verstappen so Sergiom Pérezom vybojovali v šprintovej kvalifikácii. Zatiaľ čo Mexičan si za to do istej miery môže sám, Helmut Marko sa obhajcu titulu zastal. Red Bull vraj nemá vysvetlenie na to, čo sa stalo s jeho pneumatikami.

Helmut Marko v rozhovore pre ServusTV veľmi jasne pomenoval, v čom spočívali problémy Maxa Verstappena. “Max skrátka nedokázal zohriať svoje pneumatiky. Ani my nevieme prečo.”

Na Pérezovom aute všetko fungovalo. “Kľúčové bolo zohriať gumy. Najlepším príkladom je Hamilton, ktorý sa najskôr bezradne kĺzal po trati, potom vymenil pneumatiky, pravdepodobne za gumy s vyššími tlakmi, a odrazu bol konkurencieschopný. My sme mali na oboch autách takmer identické tlaky pneumatík.”

“Avšak, len Pérezovi každým kolom rástli teploty. Bol aj konkurencieschopný a mohol byť vpredu, keby sa nepošmykol,” poznamenal na margo Pérezovej jazdy, ktorý i napriek lepšej príprave skončil za tímovým kolegom. Holanďan sa pritom podľa svojich slov cítil ako na klzisku.

Do istej miery sa pod problémy Maxa Verstappena mohlo podpísať bitúmenové ošetrenie povrchu. Keď asfalt zaliala voda, piloti si spomenuli na Turecko 2020. Neštandardný povrch by mohol vo všeobecnosti vysvetliť pokles teplôt, no nie rozdiel medzi Pérezom a Verstappenom.

“Na tejto trati sa za posledných päť rokov neodjazdili žiadne relevantné preteky,” poznamenal Marko. “Ide o kombináciu toho všetkého, no aj tak si nedokážeme vysvetliť, prečo teploty na jednom aute rástli tak, ako by mali, no u Maxa to bolo naopak. Takmer padali.”

Niečo však v Red Bulle spozorovali už počas tréningu. “Počas suchého tréningu sme boli vpredu. V Maxovom aute sme však odhalili problém. Pár drobných vecí sme pomenili a malo to pozitívny efekt. Z tohto pohľadu sme pred sobotňajšou kvalifikáciou optimisti, ak zostane sucho. Nuž a ak bude pršať, aspoň spoznáme dôvod, prečo sme nedokázali správne zohriať pneumatiky.”