logo F1online.sk

Séria nehôd negatívne ovplyvní našu výkonnosť, priznal Vowles

Nehoda Logana Sargeanta
© X/F1
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 4. 2024

Williams vstupoval do nového ročníka optimisticky naladený. Vlani sa tímu darilo, aj keď často mal na trati len jedno auto. Bodové zisky Alexa Albona však stačili, aby vyniesli stajňu na celkové siedme miesto. Povzbudení týmto úspechom sa Williams hotoval na ďalšiu ofenzívu, ale v úvode nového ročníka postihla stajňu z Grove obrovská smola. Jej dôsledky budú podľa slov šéfa tímu ďalekosiahle.

Najprv Alex Albon v tréningu v Melbourne zničil šasi. Keďže tím nemal náhradný kus, musel britsko-thajskému pretekárovi postúpiť ten svoj jeho tímový kolega Logan Sargeant, pre ktorého víkend skončil. Americký mladík sa následne dozvedel, že v Japonsku bude jazdiť s opraveným a tým pádom nie tak kvalitným šasi, ktoré v Austrálii zničil Albon.

Tu však problémy len začali. V prvom japonskom tréningu havaroval Sargeant. Aj keď nezničil šasi, do koša putovalo niekoľko dôležitých, nových a drahých komponentov. Po štarte nedeľných pretekov dokonal tragédiu Williamsu Albon, ktorý po zrážke zničil ďalšie šasi.

Sčítané a podčiarknuté, tím bude jazdiť s dvoma poškodenými a opravenými šasi, prišiel o obrovský počet dielov a zaplatil asi dva milióny dolárov. Už ani šéf stajne James Vowles tak nemohol skrývať, že tento reťazec udalostí negatívne ovplyvní ďalší priebeh sezóny v podaní Williamsu.

„Alex mal dosť veľkú nehodu,“ priznal bývalý hlavný stratég Mercedesu. „Auto narazilo do bariéry z pneumatík a veľmi náhle sa zastavilo. Alexovi ani Danielovi sa našťastie nič nestalo. Takéto nehody by mohli skončiť zranením.“

„Pokiaľ ide o samotné šasi, bolo by možné ho opraviť na trati. Bude však oveľa lepšie, keď ho pošleme domov do Británie, kde dokážeme vykonať lepšiu a kvalitnejšiu opravu. Šasi je teda poškodené, ale nie je to nič, čo by sme nedokázali opraviť. Auto bude v Číne opäť na trati,“ sľubuje Vowles.

Aké však budú dlhodobé dôsledky týchto udalostí? Treba pripomenúť, že Sargeant aj Albon zničili v Japonsku nové a vylepšené súčiastky. Výpočet škôd neznie dobre ani z úst samotného šéfa stajne.

„Najvýznamnejšia je asi skutočnosť, že sme počas posledných dvoch víkendov prišli o niekoľko podláh, niekoľko zadných a niekoľko predných krídel. Zasiahnuté boli aj komponenty zavesenia a prevodovky,“ priznal Vowles. „V každom ohľade je to dlhý zoznam. Je ťažké dopĺňať náhradné diely a zároveň pracovať na vylepšeniach. Počítame s určitým úbytkom dielov, ale rozhodne nie s takým rozsiahlym za taký krátky čas.“

Dôsledky týchto problémov sú tak viac ako zrejmé. „Neskôr to bude mať vplyv na našu výkonnosť. Vylepšené diely, ktoré sme vďaka tvrdej práci nasadili skôr, sú teraz zničené. V nasledujúcich niekoľkých pretekoch tak budeme v nevýhode, kým opäť doplníme zásoby. Bude to teda mať trochu krátkodobý, a trochu aj strednodobý, vplyv na naše umiestnenie,“ vysvetlil Vowles.