logo F1online.sk

Uvidíme F1 a MotoGP v rámci jedného víkendu? Dorna to nevylučuje

MotoGP, ilustračné
© Wikimedia Commons
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 4. 2024

Nie, nebol to prvý apríl, aj keď v to mnohí dúfali. Liberty Media sa skutočne stala 86-percentným vlastníkom Dorna Sports, ktorá riadi motocyklové majstrovstvá sveta. To znamená, že ak nezasiahnu protimonopolné úrady v Európskej únii, Formulu 1 a MotoGP povedie jeden subjekt, čo otvára množstvo zaujímavých otázok o budúcnosti motocyklového šampionátu, ktorý sa neteší ani zďaleka takej popularite ako F1. Množstvo zaujímavých spoločných projektov nateraz nevylučuje ani športový riaditeľ Dorna Sports Carlos Ezpeleta.

Liberty Media má obrovskú zásluhu na popularizácii Formuly 1 na celom svete. Praveký spôsob riadenia Bernieho Ecclestona nahradil moderný marketing, ale ten so sebou priniesol aj množstvo negatívnych javov, ktoré sú tŕňom v oku automobilových puristov. Pri pohľade na úspech Formuly 1 je to však pre MotoGP vzrušujúca predstava a všetci sú zvedaví, čo prinesú noví šéfovia, keď dostanú do rúk potrebné povolenia.

Nie je to prvýkrát, čo sa hovorí o spojení Formuly 1 a MotoGP v rámci jedného súťažného víkendu, ale teraz sa táto myšlienka javí byť reálnejšia než kedykoľvek predtým. „Niečo také nie je z pochopiteľných dôvodov súčasťou krátkodobých plánov a momentálne na niečom takom nepracujeme, ale v strednodobej budúcnosti to nevylučujeme,“ povedal pre španielsku edíciu magazínu Autosport Carlos Ezpeleta.

„V skutočnosti to však nedáva príliš zmysel, pretože máme podujatia s našou vlastnou fanúšikovskou základňou, ktorá je na väčšine miest odlišná od fanúšikovskej základne Formuly 1. Vypredávajú mnohé okruhy a my takisto, takže dostať nás všetkých na jedno podujatie, na jeden víkend, so sebou prináša ťažkosti s návratnosťou investícií, ktoré dnes nie sú úplne preskúmané,“ povedal Ezpeleta.

„Okrem toho tu máte problémy so sponzormi a televíznymi kamerami. Povedzme to tak, že by išlo o komplikovaný projekt. Na druhej strane, existuje množstvo okruhov, na ktorých sa môžu jazdiť oba seriály, ale nie je ich veľa. Je to projekt, ktorý nezavrhujeme, ale ani na ňom nepracujeme,“ dodal súčasný športový riaditeľ MotoGP.

Na prvý pohľad nám napadá Katar, kde sa jazdia motorky aj formuly. Ani jedno z týchto podujatí sa neteší veľkej popularite, ale keďže šejkovia platia ťažké milióny, tak sa tam súťaží napriek skutočnosti, že z ekonomického hľadiska ide o „čiernu dieru“ na peniaze. Podujatie MotoGP prilákalo „len“ 55-tisíc fanúšikov a na Formulu 1 tam prišlo 120-tisíc ľudí po zlacnení vstupeniek, leteniek a aj vďaka vývoju v šampionáte, keďže práve tam oslavoval Max Verstappen zisk tretieho titulu majstra sveta, čo prilákalo veľké skupiny holandských fanúšikov.

Momentálne zostáva táto otázka otvorená, ale minimálne súčasné vedenie MotoGP nevidí zmysel pre takýto podnik. Je však jasné, že Liberty Media bude premýšľať vo veľkom, aj keď Ezpeleta znie skepticky.

„Hovorí sa o tom už dlho, ale v skutočnosti, keď mám byť otvorený, nevidím v tom žiadne benefity. Určite by to zvýšilo viditeľnosť pre superbiky, ale MotoGP by tam nemala veľmi čo hľadať. Nedáva to zmysel, pretože to nepriláka viac ľudí,“ dodal Ezpeleta.