logo F1online.sk

Musím sa viac kontrolovať, sype si popol na hlavu Cunoda

Juki Cunoda
© X/Visa Cash App RB
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 3. 2024

Súboj Daniela Ricciarda s Júkim Cunodom bol jedným z hlavných bodov rozhovorov po skončení bahrajnského víkendu. Prvý menovaný bojuje o miesto v Red Bulle, druhý o svoju pretekársku budúcnosť, takže sa dalo očakávať, že ich spolupráca bude trochu nervózna. Nečakali sme však takéto problémy takto skoro.

Obaja kohúti prišli do Saudskej Arábie s tým, že kríza je zažehnaná. Ricciardo hovoril o veľmi dobrých rozhovoroch vnútri tímu a Cunoda si sypal popol na hlavu za svoje konanie, keď dvakrát veľmi tesne prešiel popri monoposte tímového kolegu. Treba povedať, že tým stratil časť zo sympatií, ale beztak stále platí, že z dvojice pilotov tímu bol v Bahrajne tým rýchlejším.

„Hovorili sme po pretekoch s celým tímom,“ povedal na tlačovej konferencii pred štartom saudskoarabského víkendu Júki Cunoda. „Stále sme jednotní a sme na rovnakej vlnovej dĺžke. Rozumieme si a to je podľa mňa všetko.“

Na otázku, či jeho konanie reflektovalo jeho frustráciu z tímovej réžie, Cunoda odpovedal: „V tom okamihu, áno. Na konci dňa však rozumiem, čo chceli, to je celé. Neboli to ľahké preteky.“

Júki ako obvykle ťažko hľadal slová. V jeho vyjadreniach občas stále cítiť drobnú jazykovú bariéru, najmä v prípade okamihov, ktoré preňho z jazdeckého či ľudského pohľadu neboli jednoduché. Z jeho slov bolo cítiť túžbu presunúť sa na iné témy.

„Daniel a ja sme boli na odlišnej stratégii. Mal čerstvejšie a mäkšie pneumatiky. Kým som ja bojoval s Kevinom, on mal pred sebou čistý vzduch a mal lepšie tempo. Tím si zrejme myslel, že Daniel má lepšie tempo a šancu predbehnúť Kevina, takže nás požiadali o výmenu pozícii. To je všetko,“ povedal Cunoda.

„V tej chvíli som bol trochu napálený, ale nakoniec som ho aj tak nechal ísť, aj keď to bolo asi o kolo alebo pol kola neskôr. Tím si myslel, že takto má lepšie šance a ja to rešpektujem,“ dodal Júki.

Ten bol v minulosti známy svojimi plamennými prejavmi vo vysielačke. Dnes už v kokpite pôsobí pokojnejšie, ak neprídu situácie, ako bola táto. Možno sa však len naučil nadávať v aute bez toho, aby pred tým zapol vysielačku, takže výlevy nadávok už nepočuje celý svet. Stále však platí, že Júki je veľmi emocionálny pretekár.

„Určite je to vec, ktorú musím vylepšiť,“ povedal Cunoda o svojej emocionálnej stránke. „Keď budem v takých veciach pokračovať, tak nastanú ďalšie problémy. Pracujem na tom a zlepším to. Potrebujem urobiť hneď dva kroky vpred, nie len jeden. Som si však istý, že to môžem zlepšiť. Sústredím sa na vlastnú sebakontrolu, ale okrem toho som si celkom istý, že sa stále zlepšujem a dokážem z toho dostať takmer maximum.“

Súvisiace články