logo F1online.sk

Haas a Hülkenberg sa podcenili. V kvalifikácii neboli ani zďaleka najslabší

Nico Hülkenberg
© X/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 3. 2024

Keď nový šéf Haasu Ajao Komacu pred sezónou avizoval, že jeho tím začne nový ročník na chvoste, väčšina odborníkov a fanúšikov si pri takomto spôsobe komunikácie len neveriacky ťukala na čelo. Ako sa však ukázalo, proroctvo to bolo značne nepresné. Nico Hülkenberg totiž pokračuje vo svojej kvalifikačnej mágii a v Bahrajne dostal svoj monopost do Q3!

Dokonca aj Kevin Magnussen, ktorý skončil na menej lichotivom pätnástom mieste, nechal za sebou oboch pilotov Sauberu, Alpinu a Logana Sargeanta. Nevyzerá to veru, že Haas je najpomalší na štartovom rošte. Hodnotenie pretekového tempa si však musíme odložiť na sobotu. V každom prípade môžeme už teraz pochváliť ďalší vynikajúci výkon Nica Hülkenberga.

„Áno aj nie,“ odpovedal nemecký pretekár pre televíziu Sky na otázku, či očakával štart z desiateho miesta. Rovnaký výsledok tu pritom dosiahol aj vlani. „V minulom roku sme sa naučili, že kvalifikácia a tempo na jedno kolo sú naše prednosti. Okrem štvrtkových tréningov sme v testoch neuskutočnili žiadne jazdy s prázdnou nádržou.“

„Teraz sme to skúsili prvýkrát. Cítil som, že máme potenciál, aby sme sa v kvalifikácii opäť dobre ukázali. Samozrejme sa však chceme zbaviť negatívneho pretekového trendu z minulej sezóny. Teraz sa cítim omnoho optimistickejšie. V priebehu zimy sme sa veľmi sústredili na odstránenie týchto nedeľných problémov. Z kokpitu je to oveľa lepší pocit. Až v sobotu nás však čaká prvý skutočný test na plný plyn. Dúfajme, že to bude lepšie,“ povedal Hülkenberg.

Odpoveď na najväčšiu otázku nás teda ešte len čaká. Hulk vyjadril nádej, že pred novou sezónou urobil tím pri zlepšovaní pretekového tempa a práci s pneumatikami obrovský krok vpred. Ale o to sa pokúsili všetky tímy.

Zaujímavosťou je, že Haas si ponechal jednu čerstvú sadu softov na preteky a Nico jazdil v Q3 na použitých pneumatikách. V tíme si realisticky uvedomili, že ich tempo nebude stačiť na jazdcov pred nimi a preto sa rozhodli maximalizovať svoje šance pred pretekmi.

„Zmenili sme auto a zvlášť jeho aerodynamické charakteristiky, ktoré boli vlani veľmi zlé, najmä v pretekovom tempe. Rozšírili sme pracovné okno, zmenili sme aerodynamickú mapu a to nám veľmi pomohlo s konzistentnosťou a prácou s pneumatikami. Veľa sme sa tiež naučili o manažmente pneumatík. Myslím si, že keď sme to všetko spojili dohromady, ocitli sme sa v lepšej pozícii v porovnaní s minulým rokom,“ povedal Hülkenberg.

Pre jeho tímového kolegu Kevina Magnussena to už nebol taký pozitívny deň. Aj keď splnil želanie šéfa tímu Ajaa Komaca, ktorý chcel dvojitý postup do Q2, Dánove pätnáste miesto nepôsobí tak fantasticky ako výkon jeho tímového kolegu.

„Nemôžem byť spokojný,“ povedal po piatku horší z pilotov Haasu. „Nezajazdil som v kvalifikácii jedno dobré kolo. Pozitívne je, že sme urobili s autom nejaký pokrok. Teším sa teda na preteky. Viem, že naše pretekové tempo je slušné, takže dúfam, že budeme konkurencieschopnejší. Ak sa to podarí, budeme v celkom odlišnej situácii ako vlani, keď sme sa len prepadali. Samozrejme, že po dnešku som sklamaný, ale teším sa na zajtra.“

„Úprimne, trápim sa pri snahe dostať z tohto auta jedno rýchle kolo. Je to už taký evergreen z minulej sezóny. Platilo to aj tento víkend, aj keď je ešte skoro na záver, že s tohtoročným autom to bude rovnaké. Keď som však dnes nasadil čerstvé pneumatiky, nebolo to jednoduché,“ dodal Magnussen.