logo F1online.sk

Nie sme klonom Red Bullu, ohrádza sa Cunoda

Daniel Ricciardo
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár25. 2. 2024

Predsezónne testy naznačili, že je tím z Faenzy pred začiatkom sezóny v o niečo lepšej forme ako vlani. Prečo je tomu tak je azda všetkým jasné: Taliansky celok prehĺbil spoluprácu s materským Red Bullom, ktorý disponuje takým know-how, ako žiaden iný z tímov. Čo však nie je jasné, je, či spolupráca týchto dvoch stajní nepresiahla „rámec zákona“. Podľa Júkiho Cunodu určite nie. Japonec hovorí, že zmeny na monoposte VCARB 01 nie sú až také markantné, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, a naznačuje, že si „béčko“ Red Bullu oproti vlaňajšku polepší výsledkovo iba nepatrne.

Cunoda, ktorý sa zaslúžil o väčšinu minuloročných bodov AlphaTauri, tlmí prehnané očakávania a prízvukuje, že aj keď si juniorský tím Red Bullu v roku 2024 zrejme o niečo polepší, do hry o popredné priečky s najväčšou pravdepodobnosťou neprehovorí.

„Od minulého roka sa toho veľa nezmenilo – akurát sa auto riadi o niečo lepšie,“ uviedol pilot RB. „Existujú videá, v ktorých hovorím, že bolo na aute vykonaných veľa zmien. Ľudia si tieto videá pochopiteľne šíria medzi sebou, ale je to podvrh, nič také som nikdy nepovedal. Ľuďom naopak adresujem, aby nemali veľké očakávania.“

Napriek tomu, že je spolupráca medzi RB a Red Bullom užšia ako za čias AlphaTauri, prípadne Toro Rosso, Cunoda trvá na tom, že monoposty VCARB 01 a RB20 majú toho spoločného iba pramálo.

„To, že sa zmenil názov tímu, neznamená, že sa (výrazne) zmenilo aj samotné auto,“ hovorí Cunoda, ktorý dodáva, že podobnosť monopostov RB a Red Bullu je iba nepatrná a všetko sa pohybuje v medziach predpisov.

„Všetko sa to deje v rámci pravidiel. Naše auto sa z aerodynamického hľadiska na Red Bull neponáša, vyvíjali sme ho sami, takže sme nezávislý tím, ktorý v tomto smere nemá s Red Bullom čo dočinenia,“ uzavrel 23-ročný Japonec.