logo F1online.sk

Sústredili sme sa na naše najväčšie slabiny, hovorí Leclerc

Ferrari SF-24, Charles Leclerc a Carlos Sainz
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 2. 2024

Nové Ferrari SF-24 je na svete. Väčšina nových monopostov už uzrela svetlo sveta, čo fanúšikom Formuly 1 dáva jasne na známosť, že predsezónne testy a nová sezóna sa nezadržateľne blížia. Už budúci týždeň v Bahrajne získame prvé dojmy o rozložení síl na štartovom rošte. Dovtedy, ako povedal aj pilot Ferrari Charles Leclerc, skutočne nevieme, či tímy v priebehu zimnej prestávky odviedli dobrú prácu.

Ferrari postihlo v minulom roku nemálo problémov. Boj o titul sa vlani v podstate ani neodohral. Scuderia mala nemálo komplikácií, niektoré boli naviazané na samotné auto, iné zas na prevádzkovú stránku. Napriek všetkému tím v závere sezóny mohutne doťahoval Mercedes. Nakoniec by ho bol porazil, ale kontroverzná penalizácia Sergia Péreza v posledných pretekoch sezóny nakoniec znamenala celkové tretie miesto pre Ferrari.

Pre tento tím je však nepodstatné, či skončil na druhom, alebo treťom mieste. Tento tím chce bojovať o titul a po minuloročnom sklamaní sa potrebuje výrazne zlepšiť. Podľa pilota stajne Charlesa Leclerca sa to aj podarilo, ale tím to má potvrdené zatiaľ len vo virtuálnom svete.

„Na simulátore je pocit z auta dobrý,“ povedal monacký pretekár pri predstavení nového monopostu. „Určite je to krok vpred v porovnaní s minulou sezónou. Ako každý rok, aj teraz sme sa sústredili na naše najväčšie slabiny. Auto na simulátore zatiaľ reaguje veľmi dobre.“

Leclerc však k tomuto optimistickému vyjadreniu pridal jedno „ale“, a síce, že v reálnom svete môže byť všetko inak. „Samozrejme, je veľmi dôležité zistiť, ako bude toto všetko korelovať so skutočným svetom, keď auto v Bahrajne vyšleme prvýkrát na trať. Bude to kľúčový okamih, ktorý nám napovie, či sme pred novou sezónou odviedli dobrú prácu. Doteraz však bolo pozitívne všetko, čo sme vyskúšali na simulátore,“ skonštatoval monacký pretekár.

Aj keď Ferrari nakoniec v závere minulej sezóny nevyzrelo na Mercedes, stále išlo o jediný tím, ktorý popri Red Bulle dokázal vyhrať preteky. Charlesovi sa pritom podarilo niečo pomerne nevídané, keď do posledných piatich pretekov štartoval zakaždým z prvého radu – trikrát z pole position a dvakrát z druhého miesta. Ferrari tak bolo nepochybne jedným z najbližších prenasledovateľov Red Bullu.

„Myslím si, že najdôležitejšou oblasťou, na ktorej sme museli popracovať, bola citlivosť na zmenu podmienok,“ vyhlásil Leclerc. „Vlani bolo naše auto veľmi nekonzistentné. V perfektných podmienkach bolo veľmi dobré, ale tieto faktory, či už je to teplota, vietor a podobne, mali na monopost veľký vplyv.“

„S týmto autom sme to chceli zmeniť, chceli sme, aby bolo lepšie a ľahšie zvládnuteľné, keďže to vlaňajšie bolo veľmi náročné vo veterných podmienkach. Bol by som rád, keby sa to v tomto roku zmenilo,“ dodal Leclerc.

Súvisiace články