logo F1online.sk

Renault nám v skutočnosti nechce dodávať motory, hlási Horner

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala24. 10. 2020

Odchod Hondy z Formuly 1 vrhol Red Bull do búrlivých vôd. Ani jedna z možností, ktoré sa teraz Red Bullu ponúkajú, mu v aktuálnej podobe nevyhovuje. Rakúsky tím chce preto presadiť zmrazenie pohonných jednotiek, aby mohol pokračovať s motorom, ktorý ešte aj budúci rok bude vyvíjať Honda. Vraj je to jediné rozumné východisko zo zapeklitej situácie.

“Čím dlhšie sa na to pozeráme, tým jasnejšie vidíme, že máme len jednu možnosť,” hovorí Christian Horner pre Sky Sports F1. “Ňou je pokúsiť sa na niečom dohodnúť s Hondou, aby sme mohli prevziať ich duševné vlastníctvo ohľadom motora. Samozrejme, to však bude závisieť od pravidiel.”

Na tejto ceste je jedna veľká prekážka, a tou je finančná záťaž, ktorú by Red Bull musel uniesť. Bez externej pomoci nie je možné zvládnuť vývoj pre sezóny 2022 a 2023. “Nezávislému dodávateľovi motorov, akým by sa Red Bull de facto stal, by to dávalo zmysel len v prípade zmrazenia. Nie je možné zafinancovať vývojové náklady takých rozmerov, aké vývoj pri týchto motoroch požaduje.”

Podľa kuloárov je proti zmrazeniu pohonných jednotiek hlavne Ferrari. Nevidí dôvod na to, aby sa Red Bullu vychádzalo v ústrety, keď môže pokojne zaklopať na dvere Renaultu a požiadať ich o pohonné jednotky. A ani samotné vedenie Maranella za zatiaľ nebráni rozhovorom.

“Toto [Wolff] jasne popísal, aký je postoj Mercedesu. Ferrari má zas svoje vlastné problémy, ktoré teraz riešia,” naznačuje nezáujem o talianske motory Horner. Treťou voľbou je už spomínaný Renault.

Šéf Red Bullu si myslí, že francúzsky výrobca by Red Bullu dodával motory len z povinnosti — prikázať mu to môže FIA —, čo by istotne malo negatívny vplyv na celkovú integráciu motora do auta. “Renault nám ich v skutočnosti nechce dodávať. Ich ciele ako tímu sa zmenili. Pre nich je to na obtiaž dodávať motory tímu, akým je Red Bull. My nie sme bežný zákazník, nie sme malý tím.”

Býci sa tak v pondelok na stretnutí so zástupcami FIA, Liberty Media a tímov pokúsia oficiálne otvoriť tému zmrazenia pohonných jednotiek. “Odchod veľkého výrobcu, akým je Honda, je pre Formulu 1 veľký budíček. Zostávajú nám tu len traja dodávatelia. Tento šport sa ocitol vo veľmi chúlostivej situácii. Vedenie to naozaj musí dostať pod kontrolu.”

Horner napokon dodal, že podľa neho by bol “zločin”, keby motory Hondy zostali len tak ležať “na poličke v nejakom japonskom sklade”.