logo F1online.sk

Nové auto by malo Magnussenovi lepšie vyhovovať, sľubuje Komacu

Ajao Komacu a Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 1. 2024

Kevin Magnussen patril k najväčším sklamaniam sezóny 2023, jeho tímový kolega Nico Hülkenberg zas k najväčším prekvapeniam. Išlo o trochu nečakaný zvrat udalostí, keďže dánsky pretekár mal skúsenosti z roku 2022, keď patril, naopak, k najpríjemnejším prekvapeniam. Dôvodom bol aj samotný monopost Haasu, ktorý Magnussenovi vlani vôbec nevyhovoval. Nový šéf stajne Ajao Komacu však sľubuje, že jeho nástupca pomôže Kevinovmu jazdeckému štýlu.

S tragickým pretekovým tempom monopostu ani jeden z jazdcov veľa vody nenamútil. Nico Hülkenberg však dokonalo dokázal využiť, že jeho auto, rovnako ako on, je perfektne stavané pre výkon na jedno kolo. Koncept a silné stránky monopostu vyhovovali štýlu a prednostiam nemeckého pretekára. V prípade Magnussena to bolo presne opačne.

Dánsky pretekár radšej vchádza do zákruty vyššou rýchlosťou. To si vyžaduje, aby auto lepšie zvládalo prechod z brzdenia do zatočenia, ale v tejto disciplíne Haas VF-23 práve nevynikal a s týmto autom sa veľmi ťažko kombinovalo tzv. bočné a pozdĺžne preťaženie. Naopak, Hülkenberg patrí k jazdcom s tzv. V-štýlom, keď viac brzdí s vyrovnaným volantom, potom ostrejšie zatáča a akceleruje na výjazde.

„S týmito autami nemôžete príliš kombinovať bočné a pozdĺžne preťaženie. Existuje mnoho rozličných permutácií, ale to som vo všeobecnosti už zistil. Okrem toho, naše tohtoročné auto je v tomto smere ešte zraniteľnejšie,“ povedal ešte v priebehu minulej sezóny Magnussen.

Jeho tím má po vlaňajšom fiasku čo doháňať. Nový boss stajne Ajao Komacu však na svojom prvom stretnutí s novinármi sľúbil, že inžinieri pracujú aj na tejto slabine. S novým monopostom avizuje pozitívnu zmenu, ktorú vraj Kevin pocíti a zároveň lepšie vyhovie jeho potrebám ako jazdca.

„Nepovedal by som, že bol úplne vyradený z boja, to je podľa mňa príliš silné slovo,“ povedal japonský inžinier novinárom. „Určite sme sa však v tomto smere zlepšili. Kevin potrebuje auto, ktoré je stabilné v nájazde do zákruty a potom konzistentné pri prejazde.“

Komacu pozná oboch svojich jazdcov, keďže je dlhoročným zamestnancom Haasu. Hlavne Magnussen strávil v tomto tíme dosť času a pozná ho veľmi dobre. „Samozrejme, Kevina poznám už niekoľko rokov. Spoluprácu s Nicom v minulej sezóne som si užil, aj keď som s ním predtým nepracoval. Trochu si však naňho spomínam z môjho pôsobenia v Lotuse. Raz tam prišiel na prípravu sedačky – nespomínam si na rok –, ale aj on si ma pamätal z tých čias.“

„Obaja vedia, že som dosť priamy. Hovorím, čo si myslím. Nie som agresívny alebo niečo podobné, ale neznesiem sračky. Nemáme času nazvyš. Presne vedia, kde ma nájdu, ja zas viem, ako sú na tom oni. Dobre sa nám spolupracuje. Čo sa týka našich silných a slabých stránok, celkom dobre im rozumieme. Máme dobrý, otvorený a transparentný dialóg. Som spokojný,“ dodal Komacu.