logo F1online.sk

Nový monopost Haasu absolvuje premiéru 11. februára. Čo si od neho sľubuje Komacu?

Ajao Komacu
© X/Haas
Tomáš Masár
Tomáš Masár21. 1. 2024

V poradí deviaty monopost Haasu sa svetu ukáže po prvýkrát 11. februára na trati v Silverstone. Americký tím absolvuje v Spojenom kráľovstve tzv. filmovací deň  dva dni pred začiatkom oficiálnych predsezónnych testov a necelé tri týždne pred započatím ročníka v bahrajnskom Sakhire. Čo si od nového výtvoru z dielne Haasu s označením VF-24 sľubuje šéf stajne Ajao Komacu?

Haas je jedným z tímov, ktorý si pred začiatkom sezóny 2024 dáva poriadne na čas. Američania dosiaľ neuviedli, kedy hodlajú oficiálne predstaviť svetu nový monopost, no neoficiálne sa tak stane 11. februára v Silverstone, kde absolvujú tzv. filmovací deň.

„Jedenásteho februára absolvujeme filmovací deň v Silverstone a potom dva dni pred začiatkom oficiálnych testov (ktoré sa uskutočnia 21. až 23. februára, pozn. red.) absolvujeme ďalší filmovací deň v Bahrajne. Následne sa predstavíme na oficiálnych predsezónnych testoch,“ uviedol šéf tímu Ajao Komacu, ktorý vo funkcii prednedávnom nahradil Günthera Steinera.

Ročník 2023 bol pre Haas nočnou morou. Kvalifikačné tempo amerického celku bolo síce nadpriemerné, no to pretekové naopak priam žalostné. Komacu avizuje, že v roku 2024 dôjde v tomto ohľade k zlepšeniu, ale upozorňuje, že spočiatku bude posledný tím uplynulej sezóny na svojich konkurentov čo to strácať.

„Budúcoročné auto bude jasným krokom vpred,“ poznamenal Japonec. „Nemyslím si však, že sa hneď od začiatku sezóny vyrovnáme konkurencii, vzhľadom na to, že sme s vývojom auta začali až tak neskoro.“

„Koncept auta sme v minulom roku zmenili na poslednú chvíľu a kvôli vylepšeniam, ktoré sme priniesli do Austinu, sme boli nútení prerozdeliť naše zdroje. Ohľadom auta, ktoré predstavíme v Bahrajne, som preto realista – nie však v negatívnom slova zmysle.“

Komacu zdôrazňuje, že aj keď bude Haas v Bahrajne za súpermi o niečo zaostávať, dôležité je, aby zostal tím súdržný. Pokiaľ v garáži dôjde k rozkolom, k ničomu dobrému to nepovedie.

„Naši inžinieri a zamestnanci za nič nemôžu, sú to dobrí ľudia. Podstatné je, aby sme v Bahrajne predstavili auto – hocijaké. Nech budeme čeliť akýmkoľvek problémom, budeme sa im snažiť porozumieť a posunúť sa dopredu ako tím. Posledné čo chceme je, aby dochádzalo naprieč oddeleniami k rozkolom.“

„Sme malý tím, takže interných problémov sa musíme vyvarovať. Musíme zostať súdržní, inak nemáme najmenšiu šancu,“ zakončil Komacu.