logo F1online.skF1online.sk

Najväčšia slabina Red Bullu? Nerovnosti, odpovedal bez váhania Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 1. 2024

Red Bull RB19 vojde do dejín ako jeden z najdominantnejších monopostov všetkých čias, ak nie úplne najdominantnejší. Počas tých 22 veľkých cien, z ktorých vyhral 21, sme však videli aj jeho slabé stránky. Práve na tých chce Red Bull s Maxom Verstappenom pracovať aj počas zimnej prestávky.

Nová éra v roku 2022 so sebou priniesla mnohé novinky. Súčasné monoposty sú veľmi odlišné od tých starých a fungujú taktiež veľmi odlišne. V prvej sezóne sa veľa hovorilo o poskakovaní a o kvalite jazdy. Jedným z riešení mali byť aj zmeny v technických pravidlách. Dodnes sa vedú spory, či vôbec viedli k nejakému želateľnému výsledku.

„Musíte tieto autá nastaviť veľmi nízko a tuho. Pre nás ešte nie je táto záležitosť uzavretá. Je zrejmé, že na mestských okruhoch na tom nie sme v tomto smere najlepšie, ale pracujeme na tom,“ povedal Max Verstappen v rozhovore pre Auto Motor und Sport.

„Nepovedal by som, že obrubníky a hrbole sú pre nás problém, skrátka sa v tomto smere môžeme trochu zlepšiť. To isté platí aj o správaní monopostu v pomalých zákrutách. Všetko so všetkým súvisí,“ dodal Max.

Odpoveď na otázku, čo mu na jeho monoposte najviac vadilo, teda bola jasná: „Je to správanie počas jazdy. Naše auto si nedokáže poradiť s nerovnosťami ako ostatné. V pomalých zákrutách jednoducho nie je také dominantné ako na iných miestach. V rýchlych zákrutách je však napríklad veľmi dobré,“ povedal Verstappen, ktorý následne pokračoval v menovaní ďaleko početnejších silných stránok RB19.

„Sme konzistentní na rôznych typoch okruhov. Iné autá majú výrazné prednosti, napríklad sú dobré na mestských tratiach, ale strácajú v rýchlych zákrutách. V priemere je naše auto veľmi vyvážené a veľmi dobré. Nepovedal by som, že sme výrazne lepší ako ostatní v rýchlych zákrutách, taký McLaren je v tomto smere taktiež veľmi dobrý a v stredne rýchlych zákrutách nie sme oveľa lepší. Naše auto je však všestranné, a to sa počíta. Zdá sa, že sme boli dobrí v pretekovom tempe a pri práci s pneumatikami,“ povedal Max.

Práve gumy boli predmetom ďalšej otázky reportéra Michaela Schmidta. Bolo zrejmé, že práve toto bola najsilnejšia stránka Red Bullu. Pneumatiky na monoposte RB19 degradovali menej než v prípade konkurencie. Ako veľmi to však závisí od jazdca?

„Určite potrebujete auto, ktoré dobre zaobchádza s pneumatikami, inak ste odsúdení na neúspech. Pozrite sa na Haas. Nemyslím si, že Nico a Kevin sú idioti. Ak auto zaťažuje pneumatiky príliš, nedá sa s tým veľa urobiť. V prvom rade potrebujete dobrý základ. Ako jazdec môžete nájsť jednu alebo dve desatiny sekundy na kolo tým, že budete venovať väčšiu pozornosť pneumatikám,“ skonštatoval Verstappen.

Súvisiace články

Diskusia