Do príchodu Audi potrebujeme nabrať 150 ľudí, hovorí Alunni Bravi
Tím Sauber vstupuje do novej kapitoly svojej histórie. V skutočnosti by sme ju mohli nazvať skôr medzikapitolou, keďže pôjde len o dvojročné prechodné obdobie pred príchodom Audi a nových technických pravidiel. Za tých 24 mesiacov však čaká dámy a pánov v Hinwile nemálo práce. Uvedomuje si to aj šéf tímu Alessandro Alunni Bravi, podľa ktorého bude v nasledujúcich dvoch rokoch pokračovať aj náborový proces stajne.
Taliansky právnik a manažér riadi Sauber z pozície oficiálne nazvanej „zástupca tímu“, ktorý sa zodpovedá priamo generálnemu riaditeľovi Andreasovi Seidlovi. Jeho celok má za sebou vcelku nelichotivú sezónu, ktorú zakončil na predposlednom mieste. Aj keď si uplynulý rok predstavovali vo Švajčiarsku inak, faktom zostáva, že verejnosť zaujíma viac Audi než výsledky Sauberu v rokoch 2024 a 2025.
Tím momentálne pracuje na dvoch frontoch, keď pokračuje vo vývoji súčasnej generácie monopostov, ale zároveň sa pripravuje na spojenie s Audi, ktoré je podľa Alessandra Alunniho Braviho stále „len“ menšinovým vlastníkom Sauberu. To sa však čoskoro zmení.
„Momentálne máme 550 zamestnancov, čo je asi polovica počtu, ktorým disponuje top tím. Cieľom je dostať sa v čase príchodu Audi v roku 2026 na číslo 700. Do toho sa nerátajú zamestnanci Audi, ktorých úlohou je vývoj pohonnej jednotky,” povedal Alunni Bravi v rozhovore pre taliansky Autosprint.
„Audi momentálne vlastní v tíme menšinový podiel. V priebehu nasledujúcich rokov postupne nadobudne viac akcií spoločnosti a na začiatku roka 2026 dosiahne väčšinu. V tom čase bude mať tím nového vlastníka a bude pretekať pod menom Audi,“ vysvetlil šéf Sauberu.
Nemôže to trochu narušiť spoluprácu s Ferrari? Predsa len FIAT a Volkswagen sú priami konkurenti na automobilovom trhu. Spolupráca s Alfou Romeo vôbec nevadila, keďže táto talianska automobilka taktiež patrí do koncernu Stellantis. Na druhej strane však zároveň platí, že Sauber má s Ferrari dlhú a bohatú históriu.
„Dodávky motorov Ferrari určite nekončia. Ide o dva samostatné a odlišné kontrakty. Sauber bude v nasledujúcich dvoch rokoch poháňaný Ferrari a vzťah s nimi je pre nás veľmi dôležitý,“ vysvetľuje Alunni Bravi.
„Pred šiestimi rokmi sme sa zaviazali Ferrari a zanevreli sme na spoluprácu s dohodnutými partnermi. V roku 2017 sme uzavreli dva kontrakty, jeden s Hondou na dodávky pohonných jednotiek, druhý s McLarenom na dodávky prevodoviek. Keď sa však objavila možnosť uzavrieť dohodu so Sergiom Marchionnem a Ferrari, rozhodli sme sa s nimi rozísť. Chceli vrátiť do Formuly 1 značku Alfa Romeo, a tak sme sa začali baviť. Tým začalo naše partnerstvo s Alfou Romeo a Ferrari,“ povedal šéf Sauberu, ktorý v tíme začal pracovať práve v roku 2017 ako člen predstavenstva.
„Audi sa rozhodlo vstúpiť do Formuly 1 a v januári 2023 sa rozhodlo nadobudnúť vlastnícky podiel v Sauberi. Ferrari bolo vždy dobre informované o našich plánoch. Vzťah s Maranellom je solídny aj pre nasledujúce dva roky,“ dodal Alunni Bravi.