logo F1online.sk

Anketa: Uspávač hadov 2023

Spoločná fotka jazdcov 2023
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala7. 12. 2023

Počas uplynulej sezóny sme mali možnosť sledovať bezprecedentné úspechy Maxa Verstappena, problémy Sergia Péreza, občas utrápeného a občas nadšeného Lewisa Hamiltona, bojovne naladeného Fernanda Alonsa či smolné momenty jazdcov Scuderie Ferrari. Ani teraz sa však nepodarilo eliminovať “tiene” šampionátu Formuly 1, ktoré si počas celého roka prakticky nikto nevšimol. Kto je týmto tieňom pre rok 2023?

V dnešnej ankete nebudeme vyberať jazdcov, ktorých nemáme radi alebo získali slabé výsledky. Tradične-netradične si posvietime na “uspávača hadov”, teda jazdca, ktorý z vášho pohľadu ničím nezaujal, nenadchol, nenahneval. Ide o istým spôsobom nudného pilota, ktorého absenciu v padoku by ste si azda ani nevšimli: Sivá myš, ktorú na trati nebolo vidieť, ktorá sa v zákulisí nepostarala o nič, čo by stálo za zmienku, a ktorá vám ani pri formulových debatách so známymi nezišla na um.

V doterajších šiestich ročníkoch ankety, ktorý vznikla vo facebookovej skupine F1 SPORT SK, až tri tituly získal Valtteri Bottas. Darilo sa aj Marcusovi Ericssonovi a Lanceovi Strollovi, ktorí ovládli ročníky 2017 a 2019.

Obhajca vlaňajšieho titulu však svoje prvenstvo neobhájil. S 24 percentami hlasov sa totiž stal Uspávačom hadov 2022 Nicholas Latifi pred Kuan-jü Čouom (18 percent) a Júkim Cunodom (11 percent).

Ako dopadli predchádzajúce ročníky? Certifikovanými uspávačmi hadov sú:

2016 – Valtteri Bottas
2017 – Marcus Ericsson
2018 – Valtteri Bottas
2019 – Lance Stroll
2020 – Valtteri Bottas
2022 – Nicholas Latifi

Milan Kubala

Nevideli ste niekto Logana Sargeanta? Až na pár nehôd si nespomínam na moment, ktorým by sa dostal do sezónneho zostrihu toho najlepšieho. Tímový kolega ho doslova prefackal a Sargeant ani mimo trate veľmi nerozdúchaval vášne fanúšikov, vlastne ani tých amerických.

Svoj jediný bod získal v Austine, no príznačne sa o ňom takmer vôbec nehovorilo; spadol mu totiž do lona po diskvalifikácii Lewisa Hamiltona a Charlesa Leclerca, keď už mali aj televízne štáby zbalenú aparatúru.

V podstate aj tri z piatich najčítanejších článkov o Sargeantovi, ktoré sa objavili na našom webe, boli tie, v ktorých sa rozoberala jeho budúcnosť a možný odchod z F1.

Tomáš Schügerl

Víťazom tejto ankety je u mňa Kuan-Jü Čou. V podstate okrem jeho skvelej jazdy zo Španielska a vydarenej kvalifikácie z Maďarska, sme ho v televíznych záberoch videli len veľmi málo. Alfa Romeo ako taká bola tento rok viac než nevýrazná, a nijako extra nevynikli ani obaja piloti.

V prípade Čoua sa však dá účasť v tejto ankete vnímať aj ako kompliment. Vo svojej druhej sezóne v F1 sa totiž vyhol veľkým chybám či nehodám, na rozdiel od iných pilotov, ktorí sa prezentovali oveľa horšími momentmi. Jeho nenápadnosť sa teda dá vnímať aj cez pozitívny pohľad konzistentnosti a vyzretosti.

Slavo Dzuričko

U mňa túto anketu rozhodne a sebavedomo vyhráva Valtteri BottASS. Ten okrem odhalenej zadnice a úlohy mentora pre Čoua, neukázal naozaj nič prevratné.

Na fínskeho pretekára si mohli slovenskí fanúšikovia pamätať aj z návštevy v Šamoríne, no osobne si myslím, že okrem marketingových a charitatívnych aktivít by sa mal Valtteri sústrediť skôr na dianie na trati.

Tomáš Masár

V nevýraznom svetle sa v uplynulom ročníku prezentovalo na trati hneď niekoľko jazdcov – Lance Stroll, Logan Sargeant, Kevin Magnussen a v neposlednom rade piloti Alfy Romeo. Kanaďan a Američan sa však tešili aspoň pozornosti médií, ktoré nezriedka špekulovali nad tým, či si po sezóne pre nedostatočné výsledky nezbalia kufre. V súvislosti s pilotom Aston Martinu sa dokonca klebetilo o jeho presedlaní na tenis.

Bottas, inak na trati tradične neviditeľný, sa o svojich päť minút slávy zaslúžil vydaním kontroverzného kalendára, v ktorom každá jedna z fotiek zachytáva Fínovu obnaženú zadnicu. Po všetkých smeroch boli za mňa najmenej výrazní Kevin Magnussen a Kuan-jü Čou, ale Číňan azda o niečo viac.

Pozn. Do hlasovania sme zaradili len jazdcov, ktorí absolvovali aspoň desať veľkých cien.