Súčasný vývoj nikam nevedie. Sauber cez zimu prestavia celý monopost
Sauber už čoskoro započne novú éru vo svojej histórii. Počas zimy ukončí spoluprácu s Alfou Romeo a aspoň na krátky čas sa vydá vlastnou cestou, kým nespojí sily s Audi. Aj v tomto medziobdobí však chce ísť naplno, čo dokazuje odhodlanie stajne kompletne prestavať celý monopost.
Monopost C43 sa určite nezaradí do zlatého fondu výtvorov z továrne v Hinwile. Podľa zástupcu Sauberu Alessandra Alunniho Braviho je totiž zodpovedný za kolísavé výkony stajne, a teda aj jej postavenie v Pohári konštruktérov.
“Počas pretekov nám skrátka chýba výkon,” popisoval problémy Sauberu Alessandro Alunni Bravi na spoločnej tlačovke v Sao Paule. “Musíme to vyšetriť a pochopiť, pretože v tejto sezóne ide o opakujúci sa problém. Striedavo sme rýchli v kvalifikácii alebo v pretekoch.”
Preteky v Mexiku dopadli presne podľa tohto vzorca. Kvalifikácia ako z rozprávky, preteky ako z hororu. “Takže toto je časť analýzy, do ktorej sa musíme pustiť. V tejto oblasti potrebujeme pochopiť monopost aj s výhľadom na ďalšiu sezónu. Nemyslím si totiž, že sa situácia zmení, pokiaľ to nedokážeme napraviť poriadnym technickým riešením.”
“Toto nie je vecou balansu monopostu, potrebujeme vylepšiť celkový balík,” podotýka Bravi. “Chýba nám priľnavosť, hlavne v rýchlych zákrutách. Počas sezóny to bola jedna z našich najväčších slabín.”
Staronového technického riaditeľa Jamesa Keya tak čaká veľká výzva a Sauber má od jeho príchodu veľké očakávania. Keďže Key už v rokoch 2010 až 2012 v Hinwile pôsobil a až neskôr bol tvárou McLarenu, domáci vedia, čo môžu od neho čakať.
Teraz vlievajú nádej do jeho schopností, že dokáže stabilizovať výkony auta v kvalifikácii a v pretekoch. “Sme veľmi radi, že máme Jamesa na palube. Začal u nás pracovať v prvý septembrový týždeň, takže pridáva ruku k dielu aj pri vývoji budúcoročného auta C44. Celý projekt sme s ním prebrali. Vďaka jeho skúsenostiam sme sa pustili do hĺbkovej analýzy všetkých aspektov monopostu a prijali sme rozhodnutia.”
Tieto rozhodnutia neboli žiadne náplaste. James Key sa podľa Braviho podujal na rozsiahly chirurgický zákrok. “Budúcoročné auto nebude evolúciou terajšieho, pretože sa domnievame, že náš koncept má isté obmedzenia, ktoré nám bránia ho ďalej rozvíjať.”
“Naozaj budeme mať celkom nové auto od šasi až po zavesenie, skrátka všetko. Samozrejme, identifikovať problémy je jednoduché, ale potom ich potrebujete aj napraviť,” uvedomuje si dlhú cestu pred technickým tímom v Hinwile jeho zástupca. “Pracujeme tvrdo a naša skupina sa rozrastá. Pripájajú sa k nám ďalšie mená, ktoré takisto pomôžu pri vývoji budúcoročného auta. Odpovede na hľadané otázky však všetci dostaneme až o rok v Bahrajne.”