Leclerc nemôže uveriť, koľko má smoly: Už neviem, čo mám robiť. Asi pôjdem do Lúrd
Keď v zahrievacom kole začne live timing ukazovať žlté vlajky, môžete si byť istí, že sa stalo niečo zlé. O pár sekúnd nám to potvrdila aj réžia priameho prenosu, ktorá nám ponúkla zábery na Charlesa Leclerca v bariére. Monačan opäť doplatil na technický problém, čo ho úplne položilo. Ako môže mať jeden človek toľko smoly? To je otázka, ktorá mu teraz vŕta hlavou.
Charlesovi Leclercovi sa už od začiatku kariéry lepí smola na päty. Cynik by povedal, že to je spôsobené farbou jeho kombinézy, a azda by mal štipku pravdy. Raz sa však táto nešťastná séria musí skončiť, povedali by ste si. Raz sa možno aj skončí, ale ten čas ešte neprišiel.
“Nie! Vypadla mi hydraulika! Vypadla mi hydraulika! Prečo mám takú *** smolu?! Prečo mám takú *** smolu?!” bedákal vo vysielačke utrápený Charles Leclerc, keď so svojím monopostom trafil bariéru. “V aute nefunguje hydraulika, všetko zrazu veľmi oťaželo.”
Systém následne opäť naskočil, ale len na desať sekúnd. Leclerc preto odstavil monopost za bariérou, opäť si zanadával a opäť sa spytoval, ako je to možné.
K novinárom sa tak dostal už počas veľkej ceny. Čo sa teda stalo v zahrievacom kole? „Problém som si uvedomil, keď som prišiel o riadenie. Nemal som žiadnu hydrauliku. Vlastne si nemyslím, že je to hydraulický problém. Viem, čo to je, ale nemôžem zachádzať do detailov. Niečo sa stalo s motorom, zablokovali sa mi zadné pneumatiky, roztočilo ma a skončil som v múre. Nemohol som s tým nič urobiť.“
Ani Carlos Sainz po štarte nebol spokojný so svojím autom. Vo vysielačke nahnevane vyhlásil, že sa už nevie dočkať momentu, kedy prídu do Maranella a vyhodia jeho spojku do koša. Leclerc si nemyslí, že by tieto problémy mali niečo spoločné. „Nehovoril som ešte s chlapcami o detailoch, ale podľa toho, čo videli, je to niečo úplne iné. Nesúvisí to s Carlosovým problémom.“
“Ja som bol so svojím autom spokojný. Na monopostoch od víkendu k víkendu meníme nastavenia, tak asi len nebol spokojný, čo spravili na jeho strane garáže. Na mojej strane to bolo v poriadku,” pokračoval pilot Ferrari.
Všetko bolo v poriadku až do chvíle, kým to v poriadku nebolo. Hnev a frustrácia by sa v garáži Ferrari určite dali krájať. “Som nahnevaný a veľmi sklamaný. Celý víkend sme pracovali na tom, aby sa nám dnes darilo, a nakoniec som ani nepretekal.”
“Tento rok som mal skrátka veľa smoly a neviem, čo mám s tým robiť. Možno by som mal ísť na púť do Lúrd,” vyhlásil Charles Leclerc s odkazom na francúzske pútnické mestečko, kde sa mala zjaviť Panna Mária. “Ale naozaj, čo s tým môžem robiť? Nič. Pokúsili sme sa opäť rozbehnúť, mohli sme auto opravovať počas červenej vlajky. Oni povedali nie.”