24 kôl manažovania pneumatík, povzdychol si Verstappen
Stále čakáme, či Maxa Verstappena a Red Bull niečo neprekvapí. Nuž, okrem Veľkej ceny Singapuru ich v tomto roku nepostihli žiadne komplikácie ani technické problémy. Nádej, že by odlišného víťaza mohol priniesť brazílsky šprint, tlela len do prvej zákruty úvodného kola, keď sa Max Verstappen predral cez Landa Norrisa a o víťazstvo sa už nenechal pripraviť.
Bol to trochu zvláštny štart, pretože odpich aj reakčný čas mal lepší pilot McLarenu, ale dôležitú druhú fázu rozjazdu zvládol oveľa lepšie Holanďan a aj keď je nájazd do prvej zákruty na Interlagose dosť krátky, dokázal sa dostať na vnútornú stranu a potom aj pred pilota McLarenu. „Počiatočný odpich nebol až taký fantastický. Uvoľnenie spojky mi príliš nevyšlo, ale tá druhá fáza bola veľmi dobrá a dokázal som sa dostať po bok Landa,“ opísal svoj štart Verstappen.
Od toho momentu sa už mohol trojnásobný majster sveta plne sústrediť na to, čo je poslaním každého pilota Formuly 1 od roku 2011 – na manažovanie pneumatík Pirelli. „Vedeli sme, že 24 kôl to bude o manažovaní pneumatík. Na tejto trati je to neuveriteľne náročné. Degradácia pneumatík je naozaj vysoká. Vlani sme s ňou bojovali už v šprinte, takže tento rok som bol radšej trochu opatrný. Našťastie nám to vyšlo. Po celé preteky som z pneumatík nemal zvlášť skvelý pocit. Nakoniec sa nám ich však podarilo dobre zvládnuť a vyhrali sme,“ zhodnotil Max svoje preteky.
Na otázku, kedy musel začať manažovať gumy, odpovedal trochu sarkasticky: „Od zahrievacieho kola! Na tejto trati sa nedá tlačiť úplne naplno ani jedno kolo. Je to skrátka nemožné.“
Bolo to cítiť. Z pohľadu na rozostup medzi ním a pilotom McLarenu to vyzeralo, že by sa Norris teoreticky mohol dostať dopredu, či už vďaka lepšej práci s pneumatikami alebo po chybe Verstappena. Nakoniec sa však nič z toho nestalo.
„Po dlhú dobu to bolo medzi mnou a Landom veľmi vyrovnané. Po väčšinu pretekov sme obaja jazdili veľmi podobné časy, ale v posledných pár kolách som sa už cítil omnoho komfortnejšie. Myslím si, že z dneška sa všetci veľmi veľa naučia a tieto skúsenosti využijú v nedeľných pretekoch. V každom prípade som však veľmi spokojný. V porovnaní s minulým rokom je to mnohokrát lepšie a už sa teším na nedeľné preteky,“ zhodnotil Max svoje sobotné počínanie.
Pneumatikám by v nedeľu mali pomôcť aj nižšie teploty. Nikto však nedokáže presne odhadnúť, aké prekvapenia nám Interlagos pripraví tentokrát. „Niečo také sa dá vždy len veľmi ťažko povedať. Stále si myslím, že do pretekov bude prehovárať manažment pneumatík, ale počkajme si a uvidíme. Možno to niektoré tímy zvládnu lepšie,“ povedal Max.