logo F1online.sk

Wehrlein je spokojný: Formula E je férovejšia ako F1

Pascal Wehrlein, Mahindra racing, Formula E
© Twitter/Mahindra Racing
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2020

Po rozchode Mercedesu s Pascalom Wehrleinom sa mladý Nemec objavil v DTM, no posledné dve sezóny pôsobí ako pilot tímu Mahindra Racing vo Formule E. Hoci elektrický šampionát nie je považovaný za výkladnú skriňu kvalitných jazdcov, podľa Wehrleina je pre všetkých veľmi atraktívny; ide podľa neho v prvom rade o boj medzi jednotlivcami, až na druhej koľaji je ten zákulisný, továrenský.

Pascal Wehrlein sa do Formuly 1 dostal ako junior Mercedesu, už v sezóne 2014 u nich pôsobil ako rezervný jazdec. Po dvoch rokoch si konečne vyskúšal pretekársku sedačku v Manore, aby o rok neskôr postúpil do Sauberu. Tam sa však jeho cesta v F1 skončila.

V súčasnosti je ale spokojný, ako uviedol v rozhovore pre podcast Inside Electric: “Formula E je naozaj konkurencieschopná, máme tu veľa továrenských tímov a aj úroveň je vysoká.”

“Najviac si však užívam to, že je to tu stále férové,” zdôraznil Pascal Wehrlein. “V iných sériách sú veľké značky a malé tímy. V konkurencieschopnosti a v časoch na kolo vidieť veľké rozdiely, ktoré sú spôsobené len tým, že jedna stajňa si môže dovoliť minúť viac peňazí, zatiaľ čo iná, žiaľ, tak veľa minúť nesmie. Z môjho pohľadu sú potom ale len do počtu.”

“Na Formule E sa mi páči to, že niektoré časti auta sú štandardizované, nemôžete meniť napríklad aerodynamiku. Na jednej strane to teda tímy majú jednoduché. Stále však vyvíjajú svoje pohonné jednotky a ďalšie veci. Tímy môžu získať v týchto oblastiach, ale ide o menšie zisky ako v prípade takej Formuly 1, čo znamená, že tímy sú bližšie pri sebe,” konštatuje osemnásty muž sezóny 2018 Formuly 1.

Hoci Wehrlein predviedol v Sauberi niekoľko pekných výkonov, okrem iného porazil oveľa skúsenejšieho Ericssona na body 5:0, nebolo ho vidno rovnako, ako dnes nevidno výkony Georga Russella. Pre fanúšikov a kamery nie sú súboje na chvoste štartového poľa atraktívne — ak vôbec k nejakým súbojom tak ďaleko vzadu dôjde.

Wehrlein musí v tomto smere vyzdvihnúť Formulu E: “Tu je to férovejšie aj pre jazdcov, nie sú tu len dva tímy, ktoré by boli schopné vyhrať. Je tu veľa stajní a takmer všetky majú šancu zvíťaziť. Veľmi sa mi to páči. Ak máte dobrý deň, skutočne cítite, že ste niečo dosiahli.”

Za umiestnenie v poslednej päťke, nech si ho vyjazdil akokoľvek dobre, by ho ale potľapkal po pleci len málokto.

“Bojujete tiež proti všetkým jazdcom. Keď som bol vo Formule 1, vždy som mal pocit — či to už bolo v Manore alebo Sauberi —, že bojujete len proti jednému alebo dvom tímom, čo predstavuje štyroch, možno piatich alebo šiestich jazdcov. Keď máte horší deň, keď auto na niektorých okruhoch nie je dostatočne dobré, súperíte len s tímovým kolegom. To nepovažujem za športový sen,” dodal šampión DTM z roku 2015.