logo F1online.skF1online.sk

Podľa Verstappena mali byť automaticky skontrolované aj autá Russella a Sainza

Max Verstappen a Lewis Hamilton
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 10. 2023

Diskvalifikácia Lewisa Hamiltona a Charlesa Leclerca z VC USA vyvolala otázky. Pravidlá sú pravidlá, ale na druhej strane, koľko áut bolo po pretekoch nelegálnych a napriek tomu si ich piloti mohli body ponechať. FIA po nedeli skontrolovala len štyri autá a dve z nich neboli v súlade s pravidlami. Každý si však za podobných okolností predstavuje odlišnú reakciu.

Prečo nie sú kontrolovaní všetci? Prečo sa neprihliada aj na šprint? Je správne uzamknúť všetky nastavenia už po jednom voľnom tréningu? To všetko sú otázky, ktoré sú plne namieste, ale odpovedať na ne nie je úplne jednoduché. Z časového a kapacitného hľadiska to nie je vôbec ľahké a nechceme predsa na definitívne výsledky čakať celý deň.

Pilot Red Bullu Max Verstappen však predsa len ešte prišiel s jednou myšlienkou. Keď FIA odhalila porušenie pravidiel vo Ferrari a v Mercedese, tak mala podľa názoru holandského pretekára automaticky skontrolovať obe autá tohto tímu.

„Keď skontrolujete jedno auto a je nelegálne, tak potom by ste mali skontrolovať aj to druhé. To je podľa mňa to jediné, čo by sa malo zmeniť. Keď totiž diskvalifikujete jedného, tak ten druhý sa automaticky posunie poradím vyššie, hoci za normálnych okolností majú obaja jazdci jedného tímu podobné nastavenie,“ prehlásil holandský pretekár.

Ten sa teda nepridal na stranu niektorých jazdcov, ktorí požadujú častejšie kontroly alebo dôkladnejšie kontroly všetkých monopostov. Niečo také by bolo z kapacitného hľadiska priam neudržateľné. „Je nemožné skontrolovať všetko,“ myslí si holandský pretekár.

„Nikto nechce poslať na trať nelegálne auto a nikto ho úmyselne nenastaví tak, aby porušilo pravidlá. Samozrejme tu však máte tieto náhodné kontroly, ktoré sa niekedy týkajú najlepšej štvorky, niekedy tímov zo stredu poľa a niekedy chlapcov z chvosta. Takto to jednoducho chodí, nemôžete skontrolovať každé auto a každú jeho súčiastku. Keby ste to chceli urobiť, potrebovali by ste o sto ľudí viac,“ prehlásil Verstappen.

„Nemyslím si, že to niekto urobil zámerne. So šprintovým formátom máte len jeden voľný tréning, aby ste sa pokúsili trafiť ideálne nastavenie. Keď sa vám to nepodarí, tak s tým už nemôžete nič urobiť. Môžete len maximálne zvýšiť tlak v pneumatikách, ale potom jazdíte na balónoch,“ hovorí Max.

„Niečo také vidíte neradi a, samozrejme, nižšia svetlá výška zlepšuje výkonnosť, ale podľa mňa za to môže aj celý tento formát. Nemyslím si, že počas normálneho víkendu sa niečo také stane,“ dodal.

Súvisiace články

Diskusia