logo F1online.sk

Chceme zabojovať o celkové siedme miesto, znie z Alfy Romeo

Kuan-jü Čou, Alfa Romeo zozadu
© XPB/Sauber Media Hub
Tomáš Masár
Tomáš Masár19. 10. 2023

Zatiaľ čo pred začiatkom sezóny sa v Hinwile zadúšali, že v najhoršom možnom scenári počítajú so šiestym miestom, najnovšie by si šli aj ruky-nohy polámať za siedme, ktoré momentálne okupuje Williams. Stiahnuť niekoľkobodový náskok tímu z Grove nebude vzhľadom na pomery Alfy Romeo ľahké. Zástupca tímu Alessandro Alunni Bravi však zostáva optimistický a verí, že vďaka nepretržitému vývoju, ktorý sa konečne začína odzrkadľovať aj na trati, sa jeho zverencom stanovený cieľ predsa len podarí splniť.

Alfa Romeo boduje v prebiehajúcej sezóne iba sporadicky, a to zväčša po zaváhaní niektorého zo súperov. V poslednom období však akoby začala naberať druhý dych. V Katare totiž vôbec premiérovo bodovala s oboma svojimi jazdcami – Valtterim Bottasom, ako aj Kuan-jü Čouom -, a zrejme tak započala dlhoavizovaný hon na siedmy Williams.

Williams sa síce určite nezdá bez boja, no v prospech Švajčiarov hovorí fakt, že na rozdiel od súpera z Britských ostrovov ešte pokračuje vo vývoji, ktorého ovocie začína pomaly, ale isto zbierať, a od ktorého si toho veľa sľubuje.

„Sme presvedčení, že môžeme do konca sezóny zabojovať o siedme miesto, a to preto, že sme sa rozhodli pokračovať vo vývoji,“ vyslovil sa pre motorsport.com Alunni Bravi. „Aby sme boli vo svojich snahách úspešní, musíme víkend čo víkend odjazdiť perfektné preteky ako v Katare, a to tak zo strany tímu, ako aj zo strany jazdcov.“

„Katar sa nám odmenil, boli to dobré preteky pre tím, našu sebadôveru a našich jazdcov, ktorí si prešli náročným obdobím. Šampionát je však ešte dlhý, do jeho konca zostáva päť pretekov a dva šprinty. Stále je teda čo zlepšovať. Musíme sa neustále pozerať pred seba a v nasledujúcich pretekoch podať ďalší extra výkon.“

Zatiaľ čo väčšina menších tímov vsádzala v priebehu ročníka výhradne na veľké a menej časté balíky vylepšení, pričom sa tým menším a častejším oblúkom vyhýbala, Alfa Romeo si v tomto ohľade berie skôr príklad od top tímov – novinky prináša zväčša postupne a po kúskoch.

„Začiatkom roka sme sa rozhodli, že vývoj bude našou prioritou a budeme v ňom pokračovať až do posledných pretekov,“ poznamenal Alunni Bravi. „Niekedy môžete priniesť veľký upgrade, k čomu sme sa uchýlili napríklad v Singapure, kde sme predstavili novú podlahu, ale v našom prípade platí, že po zavedení veľkého balíka sa ho následne snažíme vždy optimalizovať.“

Napriek tomu, že v Alfa Romeo predpokladajú, že sa budú preteky od pretekov postupne zlepšovať, jednou z tratí, ktorá by mala celku z Hinwilu bezpodmienečne vyhovovať, je Okruh Amerík, na ktorý zavíta šampionát Formuly 1 už o niekoľko dní.

„V priebehu sezóny sme sa mohli presvedčiť o tom, že trate, na ktorých nie je taká dôležitá aerodynamická efektivita, a ktoré majú vyššiu úroveň prítlaku, vyhovujú nášmu autu viac. Myslíme si preto, že Austin by nám mal typologicky vyhovovať.“

V Mexiku to ale už také ružové zrejme nebude. Čo sa týka ostatných okruhov, tie sú nateraz veľkou neznámou. „V Mexiku to bude o niečo ťažšie, pretože očakávam, že tam budú silnejší Williams a AlphaTauri.“

„Pokiaľ ide o Sao Paulo a Abú Zabí, tamojšie preteky sú obvykle zaujímavé, no zato tak trochu nepredvídateľné. Las Vegas je nové pre každého. Neviem, čo môžeme od tohto okruhu očakávať. V Miami (ktoré sa na Las Vegas trošičku typologicky ponáša, pozn. red.) však bol náš balík konkurencieschopný,“ dodal Alunni Bravi.

Súvisiace články