logo F1online.sk

O Sargeantovej budúcnosti sa rozhodne až na konci roka, tvrdí Vowles

Logan Sargeant
© Twitter/Williams
Tomáš Masár
Tomáš Masár12. 10. 2023

„Dopraj nováčikovi čas,“ – tak znie jedno z mála nepísaných pravidiel vo Formule 1. Premiérová sezóna Logana Sargeanta sa však pomaly blíži ku koncu a Američan zatiaľ nič svetoborné nepredviedol, práve naopak. Za tímovým kolegom Alexom Albonom pravidelne a markantne zaostáva, kopí chybu za chybou a taktiež sa nevyhol početným a nákladným nehodám. Napriek tomu ortieľ nad jeho budúcnosťou šéf Williamsu nevyriekol a zrejme ani tak skoro nevyriekne. James Vowles je totižto nesmierne trpezlivý a o tom, či rodák z Floridy v kráľovnej motoršportu zotrvá alebo jej naopak zamáva, sa Brit podľa všetkého rozhodne až v záverečných týždňoch aktuálneho ročníka.

V Japonsku havaroval, v Katare pre prehriatie organizmu odstúpil. Navyše, v oboch prípadoch nestačil tak kvalifikačnému, ako ani pretekovému tempu Alexa Albona. Sargeantove výkony majú skôr zostupnú, než vzostupnú tendenciu, no napriek tomu je stále pravdepodobné, že Američan zotrvá vo Williamse aj v nadchádzajúcej sezóne.

Pokiaľ sa však v nasledujúcich niekoľkých vystúpeniach aspoň do určitej miery výkonnostne nerehabilituje, všetkému môže byť napokon inak. „Lodivod“ tímu z Grove sa totiž s uzavretím jazdeckej zostavy nikam neponáhľa a pokojne sa môže stať, že finálny verdikt prijme buď na záver jesene, alebo dokonca začiatkom zimy.

„Nazdávam sa, že k rozhodnutiu sa odhodlám do konca ročníka,“ nechal sa počuť James Vowles. „Myslím si, že sme si už určili, kedy k tomu dôjde. Má ciele [Sargeant], ktoré musé dosiahnuť a bolo by nesprávne prijať rozhodnutie skôr, než sme sa zaviazali – takže k nemu dôjde na konci roka.“

Vowles tvrdí, že Williams má byť v prípade Sargeanta dôvod byť trpezlivým. Američan vraj vykazuje obrovský potenciál a chce to len čas. „Tempo tam rozhodne je,“ poznamenal učeník Tota Wolffa. „Tempo je niečo, s čím by sme mu nedokázali pomôcť. Ale s čím môžeme, sú v čase krízy prvky nekonzistentnosti, ktoré sa sem-tam vkradnú a v dôsledku ktorých dôjde k nehode.“

„To je niečo, na čom s ním primárne pracujeme. Na Alexa strácal [v Katare spočiatku] dve sekundy, no v treťom voľnom tréningu sa už pohybovali v jednej desatine a Logan bol dokonca rýchlejší.“

Podľa Vowlesa Sargeant dopláca do určitej miery tiež na to, že do F1 vstúpil s minimálnym počtom odjazdených kilometrov. „Posadili sme ho do auta a nedali sme mu k dispozícii takmer žiadne testovacie jazdy. Som zvyknutý, že pretekár odjazdí 30-tisíc kilometrov a nie 850. Chceme však v jeho prípade vidieť neustály pokrok a aktuálne sa zamerať na to, aby sme sa ubezpečili, že si udržíme konzistentnosť, ktorá potom prinesie výsledky.“

Vowles si myslí, že okrem nedostatočného zoznámenia sa s monopostom Williamsu pred príchodom do F1 doplatil Sargeant aj na dobrý vstup do ročníka v Bahrajne, ktorý mu paradoxne viac uškodil ako pomohol.

„Pravdepodobne najhoršia vec, ktorá sa mu mohla stať, bola, že v Bahrajne [prvých pretekoch sezóny, pozn. red.] dosiahol v Q1 rovnaký čas ako Lando [Norris]. Myslel si tak, že výzva, ktorej čelí, nemusí byť taká veľká, ako v skutočnosti je, čoho následok ste následne mohli vidieť…“

„Okrem toho sa Alex [Albon] v priebehu sezóny zlepšil a rozdiel medzi nimi sa tak začal zväčšovať, čo dospelo k jeho terajšej frustrácii. Pozná však recept na víťazstvo. Vyhral vo Formule 3, vyhral vo Formule 2 a teraz sa o to isté usiluje vo Formule 1, no nedosahuje výsledky, aké by chcel, čo následne spôsobuje čoraz väčšiu frustráciu,“ objasnil Vowles.

Súvisiace články