logo F1online.sk

Ocon: Jeden z najlepších stintov v sezóne

Esteban Ocon
© Renault Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 9. 2020

Pilot Renaultu Esteban Ocon je v doterajšom priebehu sezóny v tieni svojho staršieho a úspešnejšieho kolegu Daniela Ricciarda. Inak tomu nebolo ani v Rusku. Francúzsky mladík prehral sobotný i nedeľný súboj s tímovým kolegom, ktorý zostáva hlavným ťahúňom stajne z Enstone.

Na body je to 63:36, kvalifikačné porovnanie je dokonca 9:1 v prospech Austrálčana. Esteban Ocon po polovici sezóny čelí čoraz väčšiemu tlaku. V Renaulte by boli určite radi, keby rodák z Évreux dokázal byť Ricciardovi bližšie. Síce naďalej ukazuje záblesky svojho talentu (príkladom je upršaná kvalifikácia v Štajersku), faktom však zostáva, že za Austrálčanom dosť zaostáva.

Inak tomu nebolo ani v Rusku. Tam sa síce Ocon dokázal na štarte dostať cez Ricciarda, jeho tempo v druhom stinte však nebolo dostatočné, na boxovom múre tak siahli po tímovej réžii. Esteban napokon finišoval siedmy, Daniel piaty.

„Prvá polovica pretekov bola z môjho pohľadu jednou z najlepších v doterajšom priebehu sezóny,“ povedal po pretekoch Ocon. „Mal som dobrý štart a tempo v prvom stinte na mäkkých pneumatikách bolo naozaj dobré. Bolo porovnateľné s Danielom, no mne sa podarilo udržať pneumatiky pri živote ešte pár o kôl dlhšie, čo je príjemný pocit.“

Francúz napriek neskoršej zastávke vyšiel z boxov pred tímovým kolegom. Zasekol sa však za Sebastianom Vettelom na stredne tvrdej zmesi. Tím tak pristúpil k tímovej réžii a pustil Ricciarda dopredu. Ocon za pilotom Ferrari stratil dosť času, vďaka čomu sa pred neho dostal Charles Leclerc.

„Z mojej strany dnes bolo možné získať viac bodov, dokážeme sa však posúvať. Naše tempo z prvého stintu je určite dobrým znamením,“ myslí si Ocon. „Kvôli tomu druhému stintu to nie je práve fantastický pocit, no pre tím je to solídny výsledok, pretože sme sa priblížili tretiemu miestu v pohári konštruktérov.“

„Autu už rozumieme lepšie, myslím, že v posledných pár pretekoch sme išli hore. Máme takisto naplánovaných niekoľko menších vylepšení, ktoré nám pomôžu.“

„Ak by sme teraz išli opäť do Barcelony alebo Budapešti, tak možno by sme neboli hneď piaty alebo niečo podobné, ale vyzeralo by to inak. Myslím, že z auta teraz dokážeme dostať viac,“ uzavrel Ocon.

Súvisiace články