logo F1online.skF1online.sk

Vo Ferrari vládne frustrácia, Sainza vypadnutie v Q2 neprekvapilo

Carlos Sainz
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 10. 2023

Okruh Losail nemal byť práve najlepším miestom pre monopost SF-23. Rýchle zákruty a veterné podmienky sú zrejme dve najväčšie slabiny červeného monopostu (okrem mnohých ďalších), ktorého výkonnosť je veľmi nepredvídateľná. V Suzuke Ferrari dokázalo príjemne prekvapiť, v Katare zatiaľ nie. V kvalifikácii skončil Charles Leclerc na piatom mieste, pričom sa môže poďakovať hlavne obom McLarenom, kým Carlos Sainz vyložene sklamal a skončil dvanásty.

Dôvod slabšieho výsledku je vraj neschopnosť Ferrari poskladať rýchle kolo na čerstvých pneumatikách. Najrýchlejší čas v Q3 dosiahol Charles Leclerc na použitých pneumatikách, keď oba prvé pokusy na čerstvých musel z rôznych dôvodov prerušiť.

„Mali sme problém, keď som musel v jednej z rýchlych zákrut podradiť, čím som stratil čas. Tú zákrutu som mal prejsť na plný plyn, ale takto som stratil dosť času,“ povedal po kvalifikácii Leclerc.

„V každom prípade sme sa však veľmi trápili v prvých meraných pokusoch. Druhé pokusy boli dobré, ale v tých prvých sme sa šialene trápili. To je podľa mňa vysvetlenie, prečo sa nám nevydarila Q3, pretože som v podstate zajazdil len jedno rýchle kolo a aj to na druhý pokus.“

„Prvý pokus v Q3 som musel z tohto dôvodu prerušiť, pri tom druhom som mal pred vypršaním časového limitu len jedno kolo. Celkovo sme však maximalizovali náš potenciál. Musíme však pokračovať v práci a zlepšiť tempo v prvom meranom pokuse,“ dodal Leclerc.

Čo však môže Ferrari urobiť? Monoposty sú v parc fermé, čo znamená, že tím smie zmeniť akurát nastavenie predného krídla a tlaky v pneumatikách. „Nedá sa toho urobiť veľa, možno sa môžeme pozrieť na naše prípravné kolá, ale úprimne tým asi veľa nezmeníme. Neviem, naozaj na to nemám odpoveď,“ skonštatoval Leclerc.

Aj keď sa Monačan po kvalifikácii netváril spokojne, stále mohol byť spokojnejší než Carlos Sainz, ktorý po letnej prestávke hviezdil, ale v Katare podľahol druhýkrát v rade tímovému kolegovi v kvalifikácii. Aktuálne je „stav“ 10:7 v prospech monackého pretekára.

„Od začiatku to pre mňa bola veľmi zložitá kvalifikácia. Dosť som sa trápil s vyvážením a zadok monopostu bol veľmi nestabilný,“ povedal Sainz.

„Vo voľnom tréningu som dokázal prinútiť pneumatiky pracovať a získať slušnú priľnavosť na tomto novom asfalte, ale keď po západe slnka teploty klesli, nemal som žiadny grip. Dosť som sa trápil, takže nie som prekvapený, že som vypadol už v Q2,“ dodal Sainz.

To sú dosť zlé správy v bitke s Mercedesom o druhé miesto Pohára konštruktérov. George Russell a Lewis Hamilton odštartujú v nedeľu hneď za Maxom Verstappenom. Body však budú v hre aj v sobotu, keď nás čaká nová kvalifikácia a šprint.

„Dúfajme, že to dokážeme zvrátiť a čaká nás lepšia sobota, ale nedeľa bude určite zložitá. Štartovať budem veľmi vzadu na trati, na ktorej je veľmi náročné predbiehať. Sústredíme sa však na sobotu a pokúsime sa zistiť, čo môžeme zlepšiť,“ povedal s nádejou Sainz.

Súvisiace články

Diskusia