logo F1online.skF1online.sk

Péreza skritizoval aj Palmer: Jeho pretekárske umenie zostalo niekde v garáži

Sergio Pérez so zničeným predným krídlom
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 9. 2023

Stále viac a viac ľudí sa modlí, aby sa sezóna 2023 čo najskôr skončila. Fanúšikovia Red Bullu a Maxa Verstappena sa, prirodzene, veľmi radujú, ostatným tej radosti postupne ubúda. Do druhej skupiny podľa všetkého patrí aj jeden zamestnanec Red Bullu – Sergio Pérez –, ktorý si po Veľkej cene Japonska vypočul kritiku zo všetkých strán.

Mexičanove výsledky sú v poslednom období veľmi biedne. Dalo by sa to trochu pochopiť a ľutovať ho, keby okrem svojich nezruinoval aj preteky ostatných pilotov. Takého si ho v posledných rokoch veru nepamätáme a aj keď mu možno nesedí monopost RB19, jeho nehody z posledného obdobia potvrdzujú, že problémom nie je len samotné auto, ale aj Pérezova psychika.

„Checovi očividne charakteristiky monopostu RB19 nevyhovujú ako jeho tímovému kolegovi. Zdá sa, že po dobrom štarte sezóny sa tento problém pre Mexičana zhoršuje,“ napísal vo svojom stĺpčeku pre oficiálne stránky Formuly 1 bývalý pilot a dnes komentátor Jolyon Palmer.

„Checovo kvalifikačné tempo sa počas jeho pôsobenia v Red Bulle ani nepriblížilo tomu Maxovmu. Pre Mexičana je to náročné meradlo a už sme si zvykli na veľké rozdiely medzi pilotmi Red Bullu na jedno kolo.“

„Pérez sa však dokázal v pretekovom tempe rozumnou a inteligentnou jazdou posúvať dopredu a využívať rýchlosť svojho monopostu, pričom využil svoje už tradične excelentné pretekárske umenie,“ napísal Palmer.

Problém je, že aj túto svoju devízu v poslednom období akosi stratil. Absolútne nezmyselné nehody v Singapure a Japonsku uvrhli na Mexičanove plecia ešte viac kritiky a posmechu. Jeho kolízie sa však stali dobrým svedectvom o Checovom psychickom rozpoložení.

„Pérez predviedol to najlepšie v súbojoch koleso na koleso proti Hamiltonovi v Abú Zabí 2021 alebo pri svojom prvom víťazstve v Sachíre v roku 2020, keď sa prebojoval dopredu z konca poľa. Párkrát to predviedol aj v tomto roku, napríklad pri svojej stíhacej jazde v Melbourne,“ píše Palmer.

„Posledných pár pretekov však jeho pretekárske umenie prestalo existovať, čo vyvolalo rozruch,“ dodal ustarostene Jolyon.

„V Singapure vyradil Checo v prvom kole Júkiho Cunodu, potom narazil zboku do Alexa Albona a pripravil ho o body, aby dostal redundantnú päťsekundovú penalizáciu, ktorá jeho konečný výsledok nijak neovplyvnila, kým dva malé tímy prišli o veľkú šancu na dôležité body,“ kritizuje pilota Red Bullu Palmer.

„V Japonsku mala Checova stíhacia jazda krátke trvanie, keď to v jedenástej zákrute poslal do Kevina Magnussena. Bola z toho ďalšia zbytočná nehoda a ďalšia päťsekundová penalizácia. Manéver nepochybne pramenil z frustrácie, keď s najrýchlejším autom na rošte zostal zaseknutý za najpomalším. Zúfalo sa snažil získať späť nejaké pozície. Bol to však zúfalý manéver jazdca, ktorý akoby zabudol svoje pretekárske umenie niekde v garáži,“ napísal Palmer kriticky.

Pérez si trest odpykal, ale až po 26 kolách, keď mechanici opravili jeho monopost a tím ho poslal na „kolo hanby“, pri ktorom si odpykal päťsekundovú penalizáciu, aby ju neprenášal do Kataru.

„Zaútočil z veľkej diaľky na zadnú časť monopostu, čo je recept na kolíziu. Nemáte žiadne právo na vnútornú stranu zákruty, keď tam prídete z takej diaľky bez toho, aby ste dobrzdili načas a dostali sa dostatočne po bok súpera pred vami, ktorý zatáča na vrchol zákruty,“ napísal bývalý pilot Renaultu.

„Tento neskorý manéver sa nepodobal na Péreza zo starých čias, ktorý to vedel na brzdách a nechýbalo mu odhodlanie. Znepokojujúco sa to však podobalo na Singapur,“ dodal Palmer.

Súvisiace články

Diskusia