Sainza pobavili machinácie Mercedesu s DRS: V aute som sa začal smiať
Víťazstvo Carlosa Sainza na Veľkej cene Singapuru očividne inšpirovalo aj súperov. Mercedes sa dokonca hneď na ďalších pretekoch v Suzuke pokúsil Sainzov trik s DRS napodobniť, no neúspešne. Jeho protivníkom bol totiž sám autor tohto konceptu Carlos Sainz, ktorého pokus Mercedesu pobavil. Španiel presne vedel, čo má v takej situácii robiť.
V záverečných kolách sa Carlos Sainz rýchlo doťahoval na dvojicu z Mercedesu. Strieborné šípy dlho otáľali s výmenou pozícií, a tak už čoskoro bol nalepený na ich zadných krídlach. Mercedesu vtom skrsla spásonosná myšlienka: Georgeovi Russellovi prikázal pustiť pred seba Lewisa Hamiltona, ktorý mu mal pre zmenu pomáhať s DRS. “Veď oni proti mne používajú môj vlastný trik!” smial sa vo vysielačke Carlos Sainz.
Veľmi podobná situácia ako v Singapure, len s tým rozdielom, že teraz sa na poľovačku vybral Sainz, dopadla v prospech jazdca Ferrari. “Áno, prišlo mi to zábavné. V aute som sa smial, pretože som videl, že Lewis v zákrute 130 R spomaľuje, aby dal Georgeovi DRS.”
“Povedal som si, že na Georgea budem musieť zaútočiť v šikane. Ak by som ho nevylákal z ideálnej stopy, predbehnúť ho by bolo nemožné,” vysvetľoval svoje uvažovanie rodák z Madridu. “V šikane som šiel veľmi hlboko, potom sa mi podarilo ho podseknúť. Aby som ho predbehol, použil som DRS, zákryt a všetko, čo som mal k dispozícii. Bola to zábava. Áno, môj vlastný trik ma takmer stál pozíciu.”
Dalo by sa to vôbec spraviť lepšie, alebo viedol Mercedes vopred prehratý boj? George Russell bol v tejto fáze pretekov veľmi zraniteľný, keďže mal obuté staré tvrdé pneumatiky. Sainz preto uvažuje, že šance Mercedesu by boli väčšie, keby si nevymenili pozície.
“Popravde, myslím si, že by mal väčšiu nádej, keby Lewis zostal vzadu,” analyzuje situáciu Carlos Sainz. “Na druhej strane by som sa však pokúsil zaútočiť na Lewisa, pretože George bol v esíčkach veľmi pomalý, taktiež v ôsmej a deviatej zákrute. Skúsil by som to teda v jedenástej zákrute alebo v Lyžici, obaja tam boli veľmi pomalí. Jeden nikdy nevie. Nechať Lewisa vzadu by bolo riskantnejšie, pretože keby som ho dostal, určite by som dostal aj Georgea.”
Keď sa Carlos Sainz dostal pred Georgea Russella, Lewis Hamilton zapol forsáž a Ferrari utekal, čo mu sily stačili. Ako sa ukázalo, mal dostatočnú rýchlosť na to, aby sa ubránil a do cieľa dorazil na piatom mieste.
“Potvrdilo sa, že v Suzuke sa predbieha ťažko. Pozícia na trati bola kľúčová. Ja som bol o štyri alebo päť desatín rýchlejší ako Lewis a dobiehal som ho, no nemyslím si, že to je dostatočná rýchlostná výhoda na manéver,” zhodnotil 29-ročný Španiel. “Od istého bodu však začne platiť, že ak nie ste o sekundu rýchlejší, tak nikoho nepredbehnete. Aj Charlesovi trvalo dosť dlho, kým sa dostal cez Georgea na opotrebovanej tvrdej zmesi.”
“Potvrdilo sa, že pozícia na trati je rozhodujúca. My sme o ňu prišli počas zastávky. Pred Lewisom som mal štyri sekundy náskok, no z boxov sme vychádzali osem sekúnd za ním,” povzdychol si Sainz.