logo F1online.skF1online.sk

Verstappen žiari: Na štarte som mal šťastie, ale potom sa mi jazdilo neskutočne dobre

Max Verstappen a Lando Norris
© Twitter/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala24. 9. 2023

Jazdiť v monoposte RB19 je hotová idylka. Aby Max Verstappen mohol byť so svojím autom ešte spokojnejší, Adrian Newey by doň azda musel nainštalovať vírivku. Aj v Japonsku zažil len jeden moment, keď mu mohol mierne vyskočiť pulz, no hrozba zo strany McLarenov bola expresne rýchlo zažehnaná.

Maxovi Verstappenovi štart nevyšiel tak, ako by si predstavoval. Oscar Piastri aj Lando Norris sa z miesta odlepili o čosi rýchlejšie a z oboch strán začali tlačiť na držiteľa pole position. Už-už sa zdalo, že Norris súboj Verstappena s Piastrim v druhej zákrute využije a ujme sa vedenia pretekov.

Max Verstappen na tlačovke prezradil, že mal pri tomto súboji aj trochu šťastia. “V pravom zrkadle som zbadal, že Oscar na mňa trochu získal. Zároveň s tým som však zahliadol v ľavom zrkadle Landa, ktorý ma naozaj dobehol.”

Dvojsúboj vniesol napätie do našich obývačiek. “Pokúsil som sa Oscara zavrieť, ale stále bol tam. Naľavo som videl Landa, ktorý prichádzal vo veľkej rýchlosti. Presunul sa napravo, no hovoril som si, že ja už nemám kam ísť! Snažil som sa auto vyrovnať, našťastie sa nič neudialo.”

“Bolo to tesné, no také je pretekanie. Tak to na štarte chodí. V prvej a druhej zákrute sme zviedli pekný súboj. Myslím si, že som mal šťastie, že v druhej zákrute bolo trochu viac gripu na normálnej stope a nie na vonkajšku,” trošku si vydýchol Max Verstappen. Len málokto však pochybuje, že by bitka zo štartu bola pre preteky rozhodujúca.

S takou rýchlostnou výhodou by sa pred McLaren dostal podobrotky alebo pozlotky. “V prvých dvoch zákrutách po štarte to bolo tesné, ale potom sa mi už v aute opäť jazdilo veľmi dobre. Darilo sa mi starať o pneumatiky a degradáciu som mal pod kontrolou.”

Verstappen na tlačovej konferencii pochválil aj balans monopostu či jeho trakciu. “Počas pretekov sme nemali žiadne vážne problémy, čo celkom dobre zosumarizovalo náš víkend. V aute sa jazdilo neskutočne.”

Rodák z Hasseltu už čoskoro prekoná ďalšie rekordy; v Katare môže padnúť napríklad rekord Sebastiana Vettela zo sezóny 2011 v počte odjazdených kôl na čele. Do konca roka môže Verstappen prepísať svoj vlastný rekord z minulého roka v počte víťazstiev, a pozor, vo veku 26 rokov môže prekonať Vettelových 53 triumfov vo Formule 1.

Čo sa v Red Bulle zmenilo, že funguje ako švajčiarske hodinky? “Auto je tento rok skrátka lepšie. V podstate na tých istých pozíciách máme tých istých ľudí a vieme, že sú dobrí. Ide len o to, že pracujeme s ešte lepším monopostom. Tento rok je o čosi predvídateľnejšie. Až na Singapur bolo veľmi čitateľné, lepšie sa v ňom jazdilo.”

Pred Katarom nás čaká jeden voľný víkend, takže Red Bull bude mať dostatok času osláviť zisk ďalšieho titulu a odmeniť sa za tvrdú prácu. “Pre všetkých v tíme to bola neskutočná sezóna. Som veľmi hrdý, že som toho súčasťou, že pracujem s týmito úžasnými ľudmi na trati, ale najmä doma v továrni.”

“Týchto ľudí možno nevidíte na okruhu, ale pracujú veľmi tvrdo na tom, aby boli naše monoposty vždy v najlepšej forme, aby ich v priebehu roka vyvíjali a čo najlepšie pripravili aj na ďalší rok,” doplnil Verstappen.

Súvisiace články

Diskusia