logo F1online.sk

Ako blízko bol Hülkenberg k prestupu do top tímu? Moja výška bola vždy prekážkou, hovorí

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 8. 2023

Rekord, o ktorom žiadny začínajúci pretekár nesníva. Nico Hülkenberg bol ako nádejný junior považovaný za nástupcu Michaela Schumachera a počas svojej kariéry nejedenkrát ukázal, že sa v ňom skrýva nevídaná rýchlosť. Nikdy však nedosiahol výšin, ktoré mu boli prorokované. Dnes je zrejme najznámejší pre svoj nelichotivý rekord.

Hulk odjazdil najviac veľkých cien bez zisku jediného pódiového umiestnenia. Zdá sa, že toto číslo sa bude v nasledujúcom období len zvyšovať, keďže jeho tím Haas sa neradí medzi špičku.

Bolo by však veľmi nesprávne tvrdiť, že tento „zápis“ vypovedá niečo o Hülkenbergových kvalitách. Aj v tejto sezóne neraz dokázal, že vie byť bleskurýchly, ale kombinácia smoly, nesprávnych kariérnych rozhodnutí a tiež vlastných chýb znamenala, že nikdy mu nebolo dopriate ochutnať pódiové šampanské.

„Faktom je, že som nikdy nejazdil za špičkový tím, ale, samozrejme, keď o tom začnete premýšľať, je to trochu frustrujúce. Každý pretekár chce vyhrať, ale zároveň som na to nikdy nemal auto,“ povedal Hülkenberg.

„Mal som dobré autá a tiež príležitosti doručiť ono pódium, ale z rozličných dôvodov sa to nikdy nepodarilo. Ak však mám byť úprimný, som na tom dobre a užívam si to. Pri spätnom pohľade sa určite nájdu veci, ktoré som mohol urobiť lepšie, ale nie som zatrpknutý. Cítim sa dobre a čoskoro oslávim 200. veľkú cenu v kariére.“

„Aj bez pódia som však dosť dobrý na 200 pretekov, takže niečo som musel urobiť správne,“ dodal Hulk.

Na štatistiky sa však vždy dá pozrieť z opačného uhla pohľadu. „Ktosi mi povedal, že v štatistike najviac bodov bez pódia jasne vediem. Tieto čísla už hovoria v môj prospech,“ usmial sa Hülkenberg.

Jeho kariéra sa tak premenila na jedno veľké „čo keby…?“ Vzhľadom na jeho povesť a juniorskú kariéru sa očakával Hülkenbergov rýchly prestup do niektorého z top tímov. Už ako nováčik dokázal vybojovať pole position, čo len posilnilo obrovské očakávania. Je známe, že viackrát sa ocitol na radare veľkých mien, napríklad Ferrari pred sezónou 2013 alebo Mercedesu po odchode Nica Rosberga. Keby sa to podarilo, dnes by novinári zrejme hovorili s Hülkenbergom na iné témy.

Ako to však už v jeho kariére býva, objavila sa nejaká prekážka. Okrem toho, ako pretekár vždy disponoval veľkým hendikepom pre svoju výšku a váhu.

„Žiadny tím mi nikdy nepovedal, že ma nechce pre moju výšku, pravdepodobne by mi to do očí nikdy nepovedali. Som si však istý, že mi to stálo v ceste a sťažilo to moje príležitosti dostať sa do špičkového auta. Problémy s rozložením váhy, menej miesta, vyššia hmotnosť, to všetko nie je v tomto biznise cesta k úspechu,“ povedal Hülkenberg.