logo F1online.sk

Na konci sezóny chceme bojovať o víťazstvá, znie z Mercedesu

George Russell
© Jiří Křenek/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár22. 6. 2023

Zdá sa, že Mercedes takmer identicky kopíruje vlaňajšok. Rovnako ako v roku 2022, aj do tejto sezóny vstúpil nedobre, no po pár pretekoch sa dokázal zlepšiť. Po vylepšeniach v Monaku je celok z Brackley zarovno s Aston Martinom druhým najsilnejším tímom na štartovom poli, pričom to vyzerá tak, že forma „strieborných šípov“ neustále graduje. Na Red Bull to zatiaľ síce nestačí, no časom by mohlo – myslí si technický riaditeľ stajne Mike Eliott. Brit sa nazdáva, že „meďák“ by mohol na konci ročníka, obdobne ako pred rokom, bojovať o víťazstvá.

Mercedes dával na sklonku minulého roka Red Bullu poriadna zabrať. Svoje úsilie nakoniec pretavil aj do víťazstva, a to na Veľkej cene Sao Paula.

V aktuálnom ročníku si však opätovne pohoršil, no postupne sa zviecha. Ak bude napredovať takýmto tempom, na konci sezóny by podľa Eliotta mohol pomýšľať aj na víťazstvá.

„Je naozaj pekné pretekať aspoň o pódiá a ukázať, že sa nám to darí,“ nechal sa počuť Mike Eliott.

„Verím, že to dokážeme pretaviť do ďalších vylepšení a dúfame, že smerom do nadchádzajúcich pretekov získame väčší výkon. Následne snáď do konca sezóny zabojujeme aj o nejaké víťazstvá.“

Mercedes sa výkonnostne trápi predovšetkým na pomalých stop and go okruhoch. Najbližšie sú však na pláne Rakúsko a Veľká Británia, ktoré by nemeckému celku mali vyhovovať.

„Mohli sme vidieť, že sa naše auto trápi predovšetkým v zákrutách s nízkou rýchlosťou. Na okruhoch, ktoré budú rýchlostne priemerné alebo vysokorýchlostné, sa nám bude dariť viac.“

„Silverstone bude toho dobrým príkladom. Ani Rakúsko by však pre nás nemalo byť zlé, takže si snáď v oboch prípadoch budeme počínať dobre.“

Eliott sa tiež vrátil k minulotýždňovej Veľkej cene Kanady, v ktorej sa Lewis Hamilton umiestnil na treťom mieste. V tíme s výsledkom vládne spokojnosť, a to aj napriek tomu, že po skvelom štarte figuroval sedemnásobný šampión sprvu na druhej priečke. Fernando Alonso bol však nad Britove sily a podľa Eliotta by na tom nezmenila nič ani prípadne odlišná stratégia.

„Stratégia založená na jednej zastávke bola pravdepodobne tou správnou stratégiou pre tento okruh, ale iba za predpokladu, že by preteky nič nenarušilo,“ vysvetlil. „Pre Georgeov incident bol ale na trať pomerne skoro povolaný safety car.“

„Existovali tak dva spôsoby, ako pristúpiť k jednozastávkovej stratégii. Mohli sme počas výjazdu bezpečnostného vozidla buď zamieriť do boxov a následne absolvovať veľmi dlhý stint na tvrdých pneumatikách, následkom čoho by pneumatiky na konci pretekov nesmierne degradovali a boli by sme zraniteľní pred našimi prenasledovateľmi, alebo bolo ďalšou alternatívou urobiť to, čo urobilo Ferrari – zostať počas výjazdu safety caru na trati a do boxov zamieriť o čosi neskôr, a teda absolvovať dlhší prvý stint.“

„Ferrari to vyšlo, pretože uviazlo vo vláčiku DRS s pomalšími autami pred sebou, ktoré dokázali predbehnúť a následne si v pretekoch nastoliť vlastné tempo. V našom prípade, ak by sme počas výjazdu bezpečnostného vozidla nezamierili do boxov, by sme boli zraniteľní voči autám okolo nás a neskončili by sme na lepšom mieste,“ uzavrel Eliott.

Súvisiace články