logo F1online.sk

Aké je pretekové tempo Haasu? Ako v protismere na jednosmerke, povedal Hülkenberg

Nico Hülkenberg vedie pole na VC Kanady
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 6. 2023

Z veľkej slávy do hlbokého zabudnutia. Kým po sobote zapĺňal tím Haas titulky novín, po nedeli si naň takmer nik nespomenul. Nica Hülkenberga síce komisári pripravili o prvý rad, ale určite nie o body. Tie by na konte Haasu nepristáli, ani keby nemecký pretekár štartoval z pole position a dostal k nej desaťsekundový náskok. Pretekové tempo monopostu VF-23 je skrátka príšerné a v Haase pomaličky stúpa frustrácia.

Alex Albon sa posunul z deviateho miesta na siedme a jeho Williams sa v Pohári konštruktérov priblížil Haasu na rozdiel jediného bodu. Obaja piloti amerického tímu stratili v nedeľu celé kolo a obsadili pätnáste (Hülkenberg) a sedemnáste (Magnussen) miesto.

Ruku v ruke s pretekovým tempom ide aj degradácia pneumatík a stratégia. Hülkenberg zamieril do boxov už v 11. kole a stredne tvrdé pneumatiky vymenil za tvrdé. V 12. kole vyšiel na trať Bernd Mayländer so svojím bezpečnostným vozidlom a preteky Haasu tým fakticky skončili. Aj bez toho by však tím len ťažko ašpiroval na umiestnenie v najlepšej desiatke.

„Povedzte mi, povedzte mi, prosím, ako to vyzeralo?“ Obyčajne sa v mix zóne po pretekoch pýtajú novinári jazdcov, ale Nico Hülkenberg začal svoj rozhovor netradične otázkou na reportéra Lawrenca Barretta.

„Nevyzeralo to dobre. Je mi to ľúto. Výjazd safety caru nebol dobre načasovaný a vlastne nič vám nevyšlo,“ odpovedal redaktor F1 TV.

„Dnes to bolo ako jazdiť v protismere na jednosmerke,“ povedal Hülkenberg. „Nuž, neviem, čo na to povedať. Do určitej miery sa to dalo očakávať, ale, samozrejme, zakaždým dúfate, že to skončí lepšie než v predchádzajúcich pretekoch.“

„Opäť sa potvrdilo, že máme veľa práce na zlepšovaní pretekového tempa a konzistentnosti pneumatík, pretože tie zabíjajú naše nedele.“

„Možno nám nepomohol ani náročný piatok a možno sme tam stratili trochu z našej výkonnosti, ktorú sme mohli vyťažiť z nášho auta, ale beztak som mal pocit, že strácame strašne veľa, takže potrebujeme viac ako len jeden tréning,“ dodal Hulk.

O nič lepšie na tom nebol ani jeho tímový kolega Kevin Magnussen, ktorý síce nedoplatil na výjazd bezpečnostného vozidla, ale v súboji s Nyckom de Vriesom si obaja piloti uštedrili pár „kopancov“ a skončili mimo trate. Kevin bojoval, čo mu sily stačili, ale mizerné pretekové tempo Haasu bolo nad jeho sily.

„Skrátka nám chýbalo tempo a opäť sme sa trápili s pneumatikami, prinajmenšom teda viac než ostatní. Boli to ďalšie ťažké preteky. Myslím si, že na jedno kolo má auto veľmi dobré tempo, ale musíme tvrdo zapracovať a preniesť si to aj do nedele,“ povedal Magnussen.

Incident s de Vriesom by na výsledku pretekov beztak nič nezmenil a Kevin ho okomentoval len stroho. „Myslím si, že netrafil brzdný bod. Bol som na vonkajšej strane a nemohol som zatočiť, pretože on išiel rovno. Neviem, to je asi všetko,“ povedal dánsky pretekár.